قیمت دلار روز 6 تیر 1401/ از سرگیری مذاکرات برجام و کاهش نرخ ارز

لست سکند

قیمت دلار بازار آزاد در روزهای گذشته تغییر چندانی نداشته و بیشتر در مدار کاهشی حرکت کرده است. نرخ دلار بازار متشکل نسبت به روز گذشته 0.01 کم شده و در محدوده 27 هزار و 599 تومانی قرار دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به اعتقاد تحلیلگران فنی، در صورتی که قیمت دلار به سمت مرز 31 هزار و 200 تومانی عقب نشینی کند، امکان کاهش آن تا نرخ 30 هزار و 200 تومان وجود خواهد داشت. به نظر فعالان با توجه به سفر جوزف بورل، مسئول سیاست اتحادیه اروپا، و سخنان وی امکان کاهش نرخ دلار تا این حد وجود خواهد داشت. بورل بیان کرده که نتیجه مهم سفر من به ایران حل بن بست اخیر و شروع مجدد مذاکرات خواهد بود. براساس آخرین اخبار منتشر شده، قرار است مذاکرات دور جدید با فرمت جدیدی انجام شود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

در حالی که اخبار برجام زمینه ساز کاهش نرخ دلار و نزول آن به سمت محدوده 31 هزار تومانی شده است، برخی همچنان به ادامه رشد قیمتی این ارز خارجی امیدوار هستند. عده‌ای از معامله گران بیان می‌کنند که افت نرخ دلار به صورت هیجانی رخ داده و اگر دوباره خبری درباره توافق نباشد، به سرعت قیمت این ارز بالا می‌رود.

راز آسمان پایتخت

امروز قیمت پوند و یورو کاهش پیدا کرد. نرخ یورو نسبت به روز قبل 3.3 درصد کم شد و به مرز 32 هزار و 40 تومان رسید. قیمت پوند نیز با افت 3.5 درصدی در مقایسه با دیروز، 37 هزار و 580 تومان شد.

اطلاعات عمومی:

سوپردلار چیست؟

اسکناس 100 دلاری تقلبی که با بالاترین کیفیت ممکن چاپ شده و حتی افراد عادی و بانک‌ها نیز قادر به تشخیص آن از نمونه واقعی نیستند، سوپردلار نامیده می‌شود. چند سال قبل این اسکناس‌های فوق العاده هوشمند تقلبی از آسیای میانه وارد ایران شدند و کلاهبرداری زیادی نیز به وسیله آن‌ها صورت گرفت.

هر چند اکنون اثری از سوپردلارها در بازار ایران دیده نمی‌شود، اما برای خرید ارز همواره باید دقت داشت. افرادی که قصد سفر یا مهاجرت دارند باید همواره به دنبال دلار در صرافی‌ها باشند و از دلالان خرید نکنند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز