عوامل کلیدی تاثیر گذار در برگزاری کلاس آنلاین

تهران سرور

سرورها معمولا راس ارتباطی در شبکه هستند. از سرورها معمولا برای کنترل، مدیریت، میزبانی و … استفاده می شود. در این مطلب سرور از جهت میزبانی وب مورد بررسی قرار خواهد گرفت. اینکه سرور چیست و علاوه بر کاربردهای دیگر چه کاربردی در میزبانی وب دارد. در میزبانی وب، سرورها معمولا به دو مدل سرور اختصاصی و سرور مجازی هستند.

به گزارش کاماپرس، علی رغم وجود پیشینه تاریخی در برگزاری انواع مختلف کلاس مجازی، با شیوع گسترده ویروس کرونا و بروز محدودیت های اجتماعی اخیر نیاز هرچه بیشتر به تغییر سیستم آموزشی از حالت حضوری به آنلاین بیش از پیش احساس شد. لذا تغییر برگزاری کلاس ها در مجامع علمی از حالت غالبا حضوری به حالت کلاس آنلاین به صورت کاملا ناگهانی صورت گرفت و جامعه علمی را ملزم به فراگیری هرچه بیشتر نحوه برگزاری این نوع کلاس ها نمود.

مفهوم کلاس مجازی چیست؟
کلاس مجازی نوع پیشرفته تری از کلاس های درس امروزیست که در آن معلم و دانش آموز به صورت کاملا مجازی و به واسطه دوربین و میکروفن با یکدیگر مرتبط می شوند و کلاس نامبرده توسط ابزارهایی کلیدی نظیر تخته وایتبرد، چت و گفتگو، اشتراک گذاری پاورپوینت، فایل های آموزشی ویدئویی، صفحه نمایش معلم و امثال آن مدیریت می شود.
ایسنا در گزارشی افزود: در برگزاری کلاس آنلاین 3 عامل کلیدی تاثیرگزار وجود دارد:
1. سرور میزبان کلاس مجازی
اکثر بسترهای نرم افزاری برگزاری کلاس مجازی نیاز به یک کامپیوتر پرقدرت به نام سرور جهت نصب و راه اندازی نیاز دارند. این سرور به عنوان بستری قوی جهت اتصال از راه دور معلم و دانش آموز به یکدیگر عمل می نماید و قدرت سرور انتخابی یک کلاس آنلاین بسته به نیاز کاربری نظیر تعداد وبکم روشن، تعداد کلاس در حال اجرای همزمان و حجم کاربری مورد انتظار متفاوت است. لذا انتخاب یک سرور مناسب جهت برگزاری کلاس فوق نیز یکی از عوامل مهم در هنگام مشاوره خرید کلاس مجازی محسوب می شود.
2. سیستم مدیریت آموزشی LMS
یک سیستم مدیریت آموزشی LMS یکپارچه برآورده کننده تمامی نیازهای آموزشی یک کلاس یا سازمان است که از جمله موارد تسهیل کننده آن می توان به معدل گیری، توانایی هدایت دانش آموزان به کلاسی مشخص، حضور و غیاب هوشمند، پرتال های دانش آموزی و … اشاره نمود. نمونه هایی از LMS را می توان در پنل های دانشجویی دانشگاه ها مشاهده نمود.
3. بستر یا نرم افزار اجرا کننده کلاس آنلاین
بستر یا نرم افزار اجرا کننده کلاس مجازی جهت ارائه خدمات مکالمه هم زمان صوتی و تصویری، ابزارهایی چون تخته وایتبرد، رای گیری، حضور غیاب، ارائه دانش آموزی و تمامی ابزارهای برگزاری یک کلاس از راه دور طراحی شده است.
بسترهای مختلف کلاس مجازی  کدامند؟
در برگزاری کلاس های مجازی و آنلاین بسترهای متنوع و مختلفی وجود دارند که از بین آن ها دو بستر ادوب کانکت Adobe connect و بیگ بلو باتن BigBlueButton است، در میان کاربران و برگزارکنندگان کلاس های مجازی مرسوم ترند.
تهران سرور ارائه دهنده خدمات کلاس انلاین
به گزارش ایسنا، تهران سرور ارائه دهنده بسترهای برگزاری اجاره کلاس آنلاین، ضمن طراحی LMS جهت پوشش دادن نیازهای آموزشی موسسات و تسهیل ورود دانش آموزان به کلاس آنلاین به راه اندازی صفر تا صدی بستر انتخابی موسسات جهت اجرای کلاس مجازی می پردازد. جهت آشنایی بیشتر با محیط کاربری این بسترها ویدئوهای آموزشی ای نیز در کانال آپارات و وبلاگ تهران سرور قابل مشاهده است که توصیه می کنیم مجریان کلاس های آنلاین حتما پیش از ورود به دنیای آموزش مجازی آن ها را مشاهده کنند.

آریاک سفر

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : تهران سرور
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز