عرضه اولیه «وهامون » در فرابورس ؛ نقدینگی مورد نیاز چقدر است؟

لست سکند

فرابورس سه شنبه این هفته میزبان یک عرضه اولیه از جنس شرکت های سرمایه گذاری خواهد بود. سقف قیمت سهام وهامون در این عرضه 1902 ریال تعیین شده است.

به گزارش کاماپرس،  در هفتمین عرضه اولیه سال 1400 روز سه شنبه 29 تیرماه، سهام شرکت سرمایه‌گذاری هامون صبا با نماد معاملاتی “وهامون”در بازار اول شرکت فرابورس ایران توسط سهامدار عمده عرضه خواهد شد.

براساس این گزارش، تعداد کل سهام قابل عرضه ۴۲۰.۰۰۰.۰۰۰ سهم معادل ۱۵ درصد از کل سهام شرکت سرمایه گذاری هامون صبا است.

دامنه قیمت ۱۷۵۰ الی ۱۹۰۲ ریال برای این سهام تعیین شده که حداکثر مبلغ موردنیاز برای این عرضه اولیه ۱۶۰ هزار تومان خواهد بود و حداکثر میزان سهمیه هر فرد، ۸۴۰ سهم اعلام شده است.

با توجه به پیش بینی مشارکت حدود 2 و نیم میلیون نفری نقدینگی لازم برای شرکت در این عرضه حدود  40 هزار تومان ارزیابی می شود.

راز آسمان پایتخت

رشد بورس بسته به گران شدن دلار است

علی خوانپایه کارشناس بازار سرمایه در آستانه این عرضه اولیه درباره وضعیت بازار اظهار کرد: روند پرقدرت در بازار وجود ندارد و محدوده یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار واحد خط مقاومت است مگر اینکه ارزش معاملات افزایش یابد. بنا به اعلام بورس نیوز، وی گفت: اگر قیمت دلار یاری نکند شاخص، توان گذر از یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار واحد را نخواهد داشت.

کارشناس بازار سرمایه افزود: ترند بزرگ مثبت است، اما عبور از کانال یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار واحد سخت و زمان‌بر خواهد بود و به‌راحتی نمی‌توان به کانال یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار واحد دست‌یافت.

وی با اشاره به ابهامات موجود گفت: نتیجه مذاکرات برجام و اوپک پلاس مشخص نیست، جابه‌جایی دولت را در پیش داریم و بازار با ابهاماتی مواجه است به همین دلیل رد شدن شاخص از کانالی که در آن قرار دارد سخت است.

خوانپایه درباره نرخ دلار و تأثیر آن بر بورس بیان کرد: بر اساس تکنیکال قیمت دلار بین ۲۱ تا ۲۵ هزار تومان است، رئیس‌جمهور منتخب نیز تأکید بر کنترل تورم و حمایت از محرومان دارد طبیعتاً باید نرخ دلار و قیمت‌گذاری‌ها کنترل شود.

کارشناس بازار سرمایه درباره اثر تورم نیز خاطرنشان کرد: باید قیمت‌های جدید در صورت مالی شرکت‌ها اعمال شود، اما هنوز این کار صورت نگرفته تا بتوان اثر آن را بررسی کرد از طرفی باید به این نکته نیز توجه داشت که افزایش تورم و قیمت روی فروش شرکت‌ها اثر می‌گذارد.

اخبار مهم امروز را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز