یک زن در بازار تهران ؛ عکس معنادار روزنامه اعتماد

روزنامه اعتماد در صفحه اول خود تصویر زنی را با چشمانی گرد شده در حال تماشای یک ظرف حاوی خوراکی – احتمالا لبنیات – منتشر کرده و با تیتر سهم پررنگ تورم خوراکی ها به گرانی سرسام آور اقلام مصرفی در سفره خانوارها اشاره کرده است.

به گزارش کاماپرس، درک وضعیت آشفته بازار اقلام خوراکی و گرانی افسار گسیخته کالاهای غذایی نیازی به آمارهای بانک مرکزی ، مرکز ملی آمار، مرکز پژوهش های مجلس و دیگر نهادهایی که هر از چندی آمارهایی از این حوزه منتشر می کنند، ندارد.

مردم به صورت روزانه با این گرانی دست و پنجه نرم می کنند و هر بار مراجعه به سوپرمارکت ها برای خرید ضروری ترین خوراکی ها برای آنها به مشکلی بزرگ تبدیل شده است. روزنامه اعتماد این وضعیت تلخ را با تصویری تکان دهنده به بهترین و گویاترین شکل ممکن به تصویر کشیده است.

روی تصویری که عکس یک این روزنامه را به خود اختصاص داده عبارت هایی همچون؛ تحلیل تحولات اقتصاد کلان و اقدامات بانک مرکزی در خردادماه از سوی بانک مرکزی منتشر شد… سهم پررنگ تورم خوراکی ها  و … به چشم می خورد اما چشمان گرد شده زنی که در این تصویر در حال دیدن قیمت یک کالای خوراکی است ، بدون نیاز به هیچ تحلیل و حرف اضافه ، واقعیت روبرویی مردم با قیمت اقلام ضروری و اولیه معیشت را به تصویر می کشد.

آریاک سفر

اخبار مهم و پربازدید را بخوانید:

جولان تورم در سبد خوراکی های مورد نیاز مردم

در این گزارش می خوانیم؛ بر اساس آنچه بانك مركزي منتشر كرده، روند صعودي شاخص بهاي كالا و خدمات مصرفي به دليل تورم خوراكي‌ها در دو ماه ارديبهشت و خرداد است. قيمت اين گروه از كالاها نيز به دليل عوامل فصلي مانند شروع زود فصل گرما افزايش يافته است. در ارديبهشت ماه نرخ تورم نقطه‌اي اين گروه از كالاها با كاهش 2 واحد درصدي به 61.1 درصد و در خرداد نيز به 62.7 درصد رسيد.

با مقايسه اعداد و ارقام اعلام شده توسط مركز آمار در گزارش‌هاي شاخص بهاي مصرف كننده مي‌توان به اين نتيجه رسيد كه از سال 96 و پيش از اعمال تحريم‌هاي نفتي عليه كشور، بيشترين تورم نقطه‌اي به ارديبهشت 98 با 52.1 درصد اختصاص داشت كه البته با وجود كاهش در فروردين سال جاري به حدود 50 درصد، در دو ماه ديگر فصل بهار شتاب گرفت. مي‌توان ادعا كرد كه در 5 سال اخير تورم نقطه‌اي به بيشترين مقدار خود رسيده كه با استناد به گزارش بانك مركزي بيشتر نشات گرفته از گروه كالاهاي خوراكي و آشاميدني است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “یک زن در بازار تهران ؛ عکس معنادار روزنامه اعتماد

  1. رضا گفته:

    کار خودی هاست چون هیچ مسئولی صداش در نمیاد و فقط مثل بز نگاه میکنند. خاک بر سرتون با این مملکت داری. آه نوزادای ما که کمبود تغذیه گرفتن دامنتون رو میگیره

  2. امیر راد گفته:

    میگه لفضش را نیار سرت می آد 43ساله مردم نفرین و آه کشیدند سرشان هیچی نیامد کلفت تر و بی تربیت تر و خطرناک‌تر هم شدند عدالت خدا کجاست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز