عرضه اولیه بعدی شستا چه زمانی انجام می‌شود؟

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به این پرسش که آیا شستا عرضه اولیه دیگری در بورس خواهد داشت، اظهار کرد: این موضوع به تصمیم شورای عالی بورس و وضعیت  بازار سرمایه بستگی دارد.

به گزارش کاماپرس،  شستا یکی از 3 هلدینگ بزرگ بورس است که امسال سهام آن ابتدای بهار سال 99 در بازار سرمایه عرضه اولیه شد و طی ماه های اردیبهشت، خرداد و تیرماه بازدهی بسیار مطلوبی داشت. سهام شستا از اواخر مردادماه سالجاری بعد از آغاز ریزش های بورس وارد دوره ای از نزول قیمت شد و حتی عده ای فروش های سنگین حقوقی شستا را از جمله عوامل موثر بر به راه افتادن دومینوی ریزش های بورس می دانند.

نماد شستا اکنون مدتهاست به دلیل تعدیل های صورت گرفته در عملکرد و صورت های مالی این شرکت و لزوم افشای اطلاعات بسته است و سهامداران پرشمار و میلیونی این سهام با نگرانی وضعیت بازار بورس را رصد می کنند و معتقدند باز شدن شستا در این روزهای ریزش بازار سرمایه به نفع این سهم نیست.

از جمله مسائلی که پیرامون شستا مطرح است عرضه اولیه بخش دیگری از سهام این هلدینگ در بورس است که مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در این خصوص توضیحاتی ارائه کرده است.

در مورد سهام شستا ضرر و زیان مطرح نیست

آریاک سفر

مصطفی سالاری در پاسخ به اینکه آیا عرضه اولیه جدید در بورس خواهید داشت؟ گفت: در این باره با توجه به تصمیم شورای عالی بورس و وضعیت  بازار سرمایه تصمیم گیری می شود.

سالاری افزود: بورس باید برای عرضه جدید ظرفیت داشته باشد اما در مجموع ما به سمت خروج از بنگاه داری و افزایش سهام غیرمدیریتی با هدف افزایش مطلوب سهام بهترین شرکت های کشور حرکت می کنیم. زمان عرضه نیز باید زمانی باشد که بازار بورس ظرفیت داشته باشد.

وی درخصوص افق پیش روی سهام شستا با توجه به نوسانات و افت شاخص های بورسی اظهار کرد: (در مورد این سهام) بحث ضرر و زیان مطرح نیست. سهام کم و زیاد می شود؛ یک روز سود بیشتر و یک روز کمتر. ارزش پول شستا هم کم و زیاد می شود.

سالاری این را هم گفت که سهام شستا، دارایی ماست و از آن برای تامین منابع جاری استفاده نمی کنیم؛ ممکن است سرجمع سهام ما یک زمانی ۱۵ هزار میلیارد بیارزد و یک زمان دیگر ۴۰ هزار میلیارد تومان ارزش داشته باشد.

اخبار مهم روز را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : شستا
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز