ابر مبلسازی 400 درصد گران شد/ آتش گرانی مواد اولیه در خیمه مبلسازان

یک تولید کننده مبل با بیان این که ابر مورد استفاده از صنعت مبلمان در مدت کوتاهی 400 درصد گران شده است، اظهار کرد: از مسئولان اقتصادی به ویژه وزیر جدید صنعت تقاضا می کنیم مانع گرانی بی رویه مواد اولیه تولیدکنندگان مبل شود.

به گزارش کاماپرس، این روزها اگر به بازار مبل سری بزنید با قیمت هایی مواجه می شوید که بسیاری از اقشار جامعه از پرداخت آن ناتوان هستند و فروشندگان و تولیدکنندگان مبل نیز با کاهش فروش و رکود دسته و پنجه نرم می کنند.

تازه ترین تحول در صنعت مبلمان با گرانی ابر یا اسفنج به عنوان یکی از مواد اولیه مهم این صنعت طی هفته ها و روزهای اخیر رقم خورده است.

یک تولید کننده شناخته شده صنعت مبلمان در این باره با بیان این که صنعت مبلمان با دو مشکل افزایش بی سابقه قیمت مواد اولیه و کاهش تقاضا مواجه است، می گوید: تازه ترین مورد گرانی مواد اولیه را در «ابر» یا همان «اسفنج» مورد استفاده در صنعت مبلسازی شاهد هستیم به صورتی که قیمت ابر از هفته گذشته تا امروز چند نوبت و هر بار 30 تا 40 درصد گران شده است.

علیرضا نقیبی نیا تصریح کرد: افزایش قیمت ابر از یکی دوماه گذشته تاکنون قیمت این ماده اولیه مهم صنعت مبلمان را 400 درصد افزایش داده است.

آریاک سفر

شائبه گران‌فروشی و احتکار «ابر» مطرح است

وی با بیان این که گرانی شدید قیمت مواد اولیه به افزایش قیمت تمام شده مبلمان منتهی می شود، افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی که کشور ما اکنون در آن قرار دارد و کاهش قدرت خرید اغلب اقشار جامعه گران شدن مبل، بخش بیشتری از مصرف کنندگان و مشتریان را از خرید این محصولات ناتوان می کند و عمق یافتن این رکود، گریبان گیر تولیدکنندگان و فروشندگان مبل می شود.

این تولیدکننده مبلمان با انتقاد از پاسخگو نبودن تولیدکنندگان ابر در برابر گرانی های اخیر خاطرنشان کرد: افزایش نرخ ارز و وارداتی بودن مواد اولیه تولید ابر، از جمله دلایلی است که برای گرانی ابر مطرح می شود اما با این وجود چنین گرانی هایی حتی با نرخ های اخیر ارز قابل توجیه نیست و این شائبه وجود دارد که در مورد گرانی ابر، بیش از قیمت ارز، پای گران فروشی و حتی احتکار در میان باشد.

نقیبی نیا در پایان با بیان این که هیچ مرجعی پاسخگوی گرانی مواد اولیه صنعت مبلمان نیست، خاطرنشان کرد: از وزیر جدید صنعت تقاضا داریم نظارت جدی‌تری بر بازار مواد اولیه داشته باشد و مانع گرانی مواد اولیه تولید صنعت مبلمان شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز