طراحی فضا بر اساس میزان مساحت و کاربری داخلی

کابینت

به طور کلی دکوراسیون داخلی باید به گونه ای باشد که طراحی فضاها بر اساس میزان مساحت و کاربری داخلی محیط در نظر گرفته شود. همچنین تمامی فضاها باید نیاز های صاحب خانه را برطرف کند. طراحی آشپزخانه و مخصوصا کابینت ها از مهمترین جنبه های دکوراسیون داخلی است. می توان بیان کرد بیشتر زیبایی دکوراسیون داخلی به طراحی آشپزخانه مربوط می شود، بطوری که وجود کابینت آشپزخانه و تجهیزات مختلف نیاز به هماهنگی متناسبی با سایر قسمت های طراحی شده در خانه را داشته باشند.

به گزارش کاماپرس، شرکت طراحی دکوراسیون داخلی رامسین افتخار دارد با بیست سال سابقه درخشان در زمینه دکوراسیون داخلی پروژه های زیادی را با رضایت صد درصد مشتریان تحویل و به سامان برساند.
عمده ترین خدمات این شرکت در طول این سالها به شرح زیر بوده است: طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی، ساخت کابینت، مدرن و چوبی در سبک های مختلف و همچنین بازسازی و نوسازی منزل، ساخت ویلا در سبک های دوبلکس و تریبلکس، دکوراسیون اداری، تجاری، فروشگاهی، مغازه و ….
ما در این مطلب قصد داریم به چند ویژگی مهم کابینت های چوبی و انواع آن به صورت مختصر و مفید بپردازیم که اگر هر یک از شما عزیزان قصد تغییر دکوراسیون خود را دارد، انتخاب بهتری داشته باشید.

از زمانهای قدیم طبقات به اشکال چوبی و سنگی در فضاهای زندگی مورد استفاده قرار می گرفتند. و به این واسطه بشر همیشه در تلاش بوده است که این طبقات را در قالب های متنوع و با شیوه های با کیفیتی تولید کند. با وسعت شهرها و تخریب جنگلها و باغات سرسبز، چوب که عمده ترین ابزار ساخت طبقات بود نایاب و در نتیجه گران شد. و البته با توجه به هزینه های سنگین چوب و البته از طرفی حفاظت از محیط زیست، علوم صنایع با موادی ابزارهایی تولید کردند که همان کارکرد چوب را داشته باشد. مهمترین هدف این صنعتگران این بود که به وسیله چوب های مصنوعی، محیطی زیبا برای آشپزخانه فراهم کنند. امروز بسیاری از این ابزارها در خانه و محل کار وجود دارند.

ایسنا در گزارشی افزود: از مهمترین ویژگی های یک آشپزخانه چیدمان کابینت است که باید به گونه ای باشد که اولاً شکیل و مستحکم باشد و ثانیا تمام وسایلی که در یک زمان خاص مورد احتیاج است در کوتاه ترین زمان ممکن قابل دسترسی باشند که این نکته را به اصطلاح مثلث دستیابی آشپزخانه می نامند و اضلاع آن عبارت است از:
یخچال، سینک و اجاق گاز که به ترتیب هر کدام محل دپوی مواد اولیه آشپزخانه محل آماده سازی و پردازش مواد و بالاخره عملیات پخت و پز مواد است و از آنجا که بیشترن وقت خانم خانه حول این سه مرحله گرفته می شود. نزدیکی آن به یکدیگر موجب سهولت در کار خواهد شد. آخرین مراحل تکمیل ساختمان است در حقیقت وارث تمامی محاسن و معایب مهندسان، معماران و استاد کاران خواهد بود و می بایستی از یک سو با تمامی معایب احتمالی کار ساختمان که به جای گذاشته شده است کنار آید و از طرفی تمامی تلاش را به این نکته معطوف کند که، زیبا ترین طرح ممکن را برای فضای آشپز خانه فراهم آورد.

برای ساخت کابینت از پانلهای لایه ای، تخته خرده چوب و MDF با روکشهای طبیعی و مصنویی مانند: لترون ملامینه، فرمیکا، تخته خرده چوب و… استفاده می شود و برای صفحات رویه کابینت نیز که مستقیماً در معرض نفوذ آب، سائیدگی، حرارت و دیگر عوامل فرسایشی قرار دارد از تخته خرده چوبها با ضخامت های بالاتر ۴۰ الی ۳۶ میلی متر با روکش هایی از جنس HPL فرمیکا و دیگر روگشهای مقاوم در برابر فرسایش که به وسیله رزین ضد آب به تخته خرده چوب می چسبد استفاده می کنند که، این بعد از پرس از دستگاه پست فرمینگ به صورت لبگرد در آمده و زیبایی دوچندان می یابد. که البته از دو نوع پانل سفید سوزنی و صابونی بیشتر استفاده می شود. از نوع سوزنی آن برای ساخت دربهای لب تخت به کار می رود. از نوع صابونی آن بیشتر برای قسمت زیر سینکی که در تماس مستقیم با آب قرار دارد استفاده می شود. علت اصلی این مسئله مقاومت بیشتر در مقابل آب در مقیاس با تخته خرده چوب واجد روکش ملامینه است که البته این ویژگی در تولید mdf نیز می باشد. همچنین برای پشت بند کابینت از فیبرهای یک رو سفید با روکش لترون استفاده می کنند.

آریاک سفر

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

 

مرتبط با : دکوراسیون داخلی رامسین
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز