صفر تا صد شارژ خودروهای برقی ؛ از نکات مهم تا هزینه ها

جزییات شارژ خودروهای برقی-کاماپرس
ژیوار

با ورود خودروهای برقی به کشور و ثبت نام بیش از 140 هزار متقاضی در عرضه اولیه این خودروها، مساله مهم و قابل توجه نحوه شارژ خودروهای برقی، قوانین و هزینه‌های مربوط به شارژ آن است که در این مطلب به آن اشاره شده است.

به گزارش کاماپرس، در عرضه اولیه خودروهای برقی وارداتی که طی هفته گذشته انجام شد، بیش از 140 هزار متقاضی برای انتخاب 9 مدل خودرو برقی ثبت نام کردند. البته به گفته مسئولان در دور اول عرضه تنها 10 هزار خودرو برقی وارد شده و لذا ثبت‌نام کنندگان اولویت بندی می‌شوند.

در این میان یکی از نکات مهم و قابل توجه نحوه شارژ خودروهای برقی است که محدودیت ایستگاه‌های شارژ در کشور باعث نگرانی خریداران این خودروها شده است. در این راستا، تاکنون حدود 15 ایستگاه شارژ در شهر تهران تعبیه شده که هم اکنون دارندگان خودروهای برقی برای شارژ خودرو می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. البته وزیر صنعت معدن و تجارت وعده داده است که تا پایان سال 1403 تعداد ایستگاه‌های شارژ برقی به 1700 محل می‌رسد.

جزییات و نحوه شارژ خودروهای برقی

برای شارژ کردن خودروهای برقی، دو روش اصلی وجود دارد:

یکی از این روش‌ها استفاده از جایگاه‌های شارژ برقی عمومی است که قابلیت شارژ سریع را دارند و معمولاً در مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه خودروی برقی را به طور کامل شارژ می‌کنند. روش دیگر استفاده از شارژ خانگی است که البته زمان بیشتری نیاز دارد.

دریان سفر امید

طبق گفته‌ها، رانندگان خودروهای برقی برای شارژ خودرو در ایستگاه‌های عمومی نیازمند دریافت کارت شارژ هستند که تهیه آن هم اکنون از طریق سایت مپنا به آدرس https://emapna.com امکانپذیر است.

بیشتر بخوانید:

نکات مهم دریافت کارت شارژ خودروهای برقی

برای دریافت کارت شارژ خودروهای برقی، باید به نکات زیر توجه کرد:

دریافت کارت شارژ

  •  کاربران در طول 24 ساعت شبانه روز می‌توانند درخواست صدور کارت شارژ خود را به صورت آنلاین از طریق  وب‌سایت مرکز کسب و کار برقی‌سازی مپنا ثبت کنند.
  • کاربران باید اطلاعات شخصی خود را به دقت در صفحه «پروفایل کاربری» وارد کنند. در غیر این صورت، سفارش کاربر قابل پیگیری نخواهد بود.

هزینه صدور کارت

  • درخواست صدور کارت شارژ و ارسال آن به صورت رایگان است، اما برای جلوگیری از درخواست‌های بی‌مورد، حداقل موجودی حساب کاربر باید ۱۰۰ هزار تومان باشد.
  • در صورت انصراف از دریافت کارت بعد از ثبت درخواست، کاربران باید به سرعت با تماس به شماره مربوطه یا ارسال درخواست در صفحه «تماس با ما» صفحه مربوطه اقدام نمایند.

زمان تحویل

  • پس از ثبت سفارش، کارت شارژ در طول هفته تحویل داده می‌شود و حداکثر ظرف ۷۲ ساعت کاری به دست مشتری می‌رسد.
  • تحویل کارت در اماکن عمومی امکان‌پذیر نیست و لازم است شناسه ایمیل یا شماره همراه دقیق برای تحویل کارت ارسال شود. البته سفارش‌های حضوری نیز با هماهنگی انجام می‌پذیرد.

استرداد وجه

  • در صورت بروز مشکل در سبد خرید مانند انصراف مشتری، مبلغ پرداخت شده طی همان روز یا حداکثر ظرف ۴۸ ساعت به حساب مشتری بازگردانده خواهد شد.

هزینه شارژ خودروهای برقی در سال ۱۴۰۳

به نقل از روزگار خودرو، بیشتر خودروهای وارداتی برقی در ایران دارای ظرفیت باتری ۳۵ تا ۷۲ کیلووات ساعت هستند. با توجه به نرخ ۵۴۷ تومان برای هر کیلووات ساعت، برای شارژ یک خودرو با ظرفیت باتری ۳۵ کیلووات، حدوداً ۱۹ هزار تومان هزینه لازم است.

جزییات شارژ خودروهای برقی

انتهای پیام

نهال گشت
آژانس هرمس 724
سبیت
تهران آهن
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز