شاخص کل باز هم ریزش کرد

آریاک سفر

امروز مجددا شاخص کل بورس با افت 2 هزار و 522 واحدی نسبت به روز گذشته روبرو شد و به محدوده یک میلیون و 404 هزار و 612 واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز با کاهش هزار و 890 واحدی در مقایسه با روز قبل، 385 هزار و 44 واحد شد. شستا امروز هم با اثرگذاری مثبتی که روی شاخص کل داشت مانع از ریزش شدید آن شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز یک میلیون و 13 هزار و 149 معامله به ارزش 594 هزار و 498 میلیارد ریال انجام شد. در واقع معاملات امروز بازار بورس 7.62 میلیارد سهم حجم خورد. نمادهای «فولاد»، «شستا» و «پارس» بیشترین اثر را روی شاخص کل امروز بازار بورس داشتند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

دریان سفر امید

بیشترین افزایش قیمت پایانی هم مربوط به نمادهای «کسرا»، «خمحور» و «توسن» بود. کم‌ترین قیمت هم به نمادهای «برکت»، «کسرا» و «دلقما» بیشترین کاهش را به ثبت رساندند. همچنین در جریان معاملات امروز سه نماد «پارس»، «افران» و «پارند» بیشترین تقاضای بازار را داشتند.

پیش بینی وضعیت بورس آذرماه

به گفته الهه ظفری، کارشناس بازار سرمایه، آذرماه از لحاظ روانی برای بازار بورس مهم است. بازار در آذرماه کف‌های خوبی را برای صعود تشکیل داده که با شرایط کنونی قیمت‌ها و اصلاحاتی که تا به حال صورت گرفته این اتفاق دور از ذهن نیست. اما افزایش نرخ سود بانکی اندکی شرایط را برای رشد بورس سخت‌تر کرده و یکی از دلایل عمده ترس و واکنش رفتاری بورس بازان محسوب می‌شود.

با این حال الهه ظفری معتقد است که با توجه به زمینه‌ها و شرایط موجود و همچنین مشخص شدن وضعیت نهایی چگونگی برخورد با صنایع و مفروضات بودجه 1401 با برآوردی که از وضعیت نرخ جهانی می‌شود، انتظار کاهش بیشتر شاخص از محدوده کنونی وجود ندارد. در واقع به نظر می‌رسد نوسانات در همین حد باقی مانده و شاخص بیشتر از این کم نشود.

مرتبط با : سازمان بورس
آهن ملل اصفهان
فروشگاه اینترنتی فرنا
سلام پرواز ایرانیان
ژیوار
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان