رشد جزئی شاخص کل بورس و برد سهامداران خودرویی

لست سکند

بورس پرونده کاری آخرین روز آبان ماه را با صعود جزئی 3 هزار و 481 واحدی بست. در حال حاضر شاخص کل بازار در محدوده یک میلیون و 386 هزار و 973 واحدی قرار دارد. اما شاخص کل هم وزن در جهت معکوس شاخص کل حرکت کرد و با افت 198 واحدی به مرز 383 هزار و 329 واحدی رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز هم معاملات در بازار سرمایه رکودی بود و 763 هزار و 5 معامله در بورس انجام شد. ارزش معاملات امروز بورس به مرز 61 هزار و 357 میلیارد ریالی رسید. نمادهای «فولاد»، «تاپیکو» و «شستا» بیشترین اثر را در شاخص کل امروز بورس داشتند. بیشترین افزایش قیمت پایانی هم مربوط به نمادهای «ولملت»، «توسن» و «قنیشا» بود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

همان طور که انتظار می‌رفت تحت تاثیر طرح مربوط به واردات خودرو در مجلس، امروز نمادهای خودرویی و ساخت قطعات و همچنین بانک‌ها و شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی با رشد ارزش روبرو شدند و به سهامداران خود سود رساندند.

اما همچنان امروز هم ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی بود و برای دومین روز متوالی 950 میلیارد ریال پول حقیقی از بورس خارج شد. بیشترین خروج پول حقیقی هم مربوط به نماد «اتکای» با تغیر مالکیت حقیقی به حقوقی 140 میلیارد ریالی بود. سپس نمادهای «میدکو» و «آریان» بیشترین خروج پول حقیقی بازار سرمایه را طی روز جاری به ثبت رساندند.

طرف تقاضا هنوز هم مردد است!

به نظر تردید طرف تقاضا درباره شرایط آینده و ابهامات موجود درباره بازار باعث شد تا شاخص کل بورس رشد کم رمقی داشته باشد. چون طرف عرضه فعال بود و این امکان وجود داشت که مجددا شاخص به سمت کانال یک میلیون و 400 هزار واحدی حرکت کند. اما همانطور که مشخص است طرف تقاضا از این اتفاق حمایت نکرد و باعث شد اوضاع بازار با روز گذشته چندان تفاوتی نداشته باشد.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز