جزئیات وام 100 میلیون تومانی سهامداران بورس

لست سکند

طرح پرداخت وام 100 میلیون تومانی به متضرران بازار سرمایه مطرح شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ وام های بانکی اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، محمد خدابخشی، نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات، بعد از جلسه‌ای با رئیس سازمان بورس از طرح پرداخت وام قرض الحسنه برای جبران ضرر سهامداران خبر داد و اعلام کرد که این طرح هنوز به تصویب نرسیده است.

به گفته خدابخشی، احتمالا این وام بازپرداختی ۳تا ۵ ساله خواهد داشت. به نظر با ارائه این تسهیلات بخشی از ضرر افراد جبران و کمی وضعیت سهامداران خرد بهبود پیدا می‌کند. وثیقه پرداخت این وام نیز همان سهام خریداری شده افراد خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

پیش‌تر و در سال 1398 هم تسهیلاتی به شیوه دیگر در اختیار سهامداران بورس قرار داده شد. در آن زمان شرایطی برای سهامداران فراهم شد که با استفاده از تسهیلات بانکی به خرید سهام بپردازند. این عمل که تحت عنوان خرید اقساطی سهام شناخته شد، در واقع راهکاری برای ارتباط بیشتر دو نهاد بانک و بورس بود.

اما و اگرهای پیشنهاد اعطای تسهیلات به سهامداران

اما این اعطای وام برای جبران زیان سهامداران با روش مطرح شده کاملا متفاوت است. این پیشنهاد در راستای کاهش ضرر سهامداران خرد پیش بینی شده، در حالی که فرد باید حتما مبلغی را تحت عنوان قسط به صورت ماهیانه به بانک پرداخت کند و به نظر این موضوع اوضاع سهامداران را چندان که باید بهبود نمی‌بخشد.

ضمنا در این باره هنوز بانک مرکزی نظر یا مطلبی را ارائه نداده است. در شرایط کنونی معمولا زمانی که بانک‌ها به متقاضیان وام می‌پردازند، تضمین‌های زیاد و سختی را دریافت می‌کنند. ارائه حداقل دو ضامن معتبر کسر از حقوق که بدون چک برگشتی یا اقساط معوق باشند و همچنین تضمین‌های دیگر مثل چک، سفته، بلوکه شدن حساب و… از جمله آن‌ها محسوب می‌شوند. آیا امکان دارد که بانک‌ها تضمینی مثل سهام را که دائما قیمت آن در حال تغییر است، برای اعطا وام بپذیرند؟

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “جزئیات وام 100 میلیون تومانی سهامداران بورس

  1. رضا.ش گفته:

    سلام
    بابا مارو مسخره نکنید من برا وام ودیعه مسکن ۲۵ تومنی از بانک پاسارگاد پاسکاری شدم به بانک ملی و بعد هم بانک ملی گفت که به ما ابلاغ شده که دیگه پرداختی نداشته باشیم چون زیاد از حد پرداختیم این در حالی بود که برا ۲۵ میلیون از من دو تا ضامن کسر از حقوق و یک سفته ۴۵ میلیونی می خواستند که تمام مدارک من کامل بود و جالب اینجاست که هنوز داخل سایت بانک ملی اجازه ثبت نام داشت و بالاخره سرتونو درد نیارم بعد از هفته ها برو بیا و مخارج بیخودی و وقت گذاشتن بیهوده آخر از خیر گرفتن این وام گذشتم. مطمئناً این وام هم سرانجام مثل وام ودیعه مسکن داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز