سود بانکی 20 درصدی در کدام بانک‌ها پرداخت می‌شود؟

ژیوار

نرخ سود بانکی از سوی بانک مرکزی به صورت رسمی 15 درصد تعیین شده و ضمنا بانک‌ها می‌توانند با انتشار اوراق به سپرده‌ها سود 18 درصدی هم بدهند اما به نظر می رسد برخی بانک ها راهکارهایی برای پرداخت سود 20 درصدی و بیشتر از آن را نیز پیدا کرده اند.

به گزارش کاماپرس، اگر شما دارای نقدینگی و سرمایه باشید و بخواهید آن را در بانک ها سپرده کرده و سود بانکی آن را دریافت کنید نرخ رسمی سود سپرده که بانک باید به شما پرداخت کند، 15 درصد است اما در واقعیت آنچه اتفاق می افتد این است که مقدار این سود به این بستگی دارد که پول شما چقدر باشد.

در واقع بانک ها تمام تلاش خود را به کار می گیرند اگر فردی با نقدینگی قابل توجه قصد سپرده گذاری در بانک داشته باشد راهکارهایی ارائه دهند و سرمایه این فرد را جذب کنند. این راهکارها صورت ها و روش های متنوعی دارد اما در نهایت به یک اتفاق منتهی می شود و آن این که سود بانکی رسمی یعنی 15 درصدی به 20 درصد و در برخی بانک ها به بیش از این درصد افزایش می یابد.

دور زدن نرخ سود 15 درصدی مختص بانک خاصی نیست

گزارش های رسیده به کاماپرس حکایت از آن دارد که این وضعیت مختص به بانک خاصی نیست و بیشتر بانک ها در حال دور زدن سود بانکی رسمی اعلام شده توسط بانک مرکزی هستند اما برخی بانک ها – که از آوردن نام آنها در این گزارش به دلیل احتمال پیامدهای حقوقی معذور هستیم – در قالب هایی با اسامی مختلف سود بیشتری به سپرده گذاران پیشنهاد می کنند.

دریان سفر امید

روزنامه همشهری نیز در گزارش امروز خود ضمن تائید پرداخت سود بیش از نرخ مصوب بانک مرکزی از سوی برخی بانک ها نوشته است: طی چند ماه‌ گذشته به خصوص با افزایش شدید نرخ تورم (که سپرده گذاری در بانک ها را برای صاحبان نقدینگی بی صرفه و زیان بار می کند) برخی بانک‌ها به این سمت و سو سوق پیدا کرده اند که جذب سپرده با نرخ سود بالاتر جذاب است و همین امر موجب شده است که نرخ سود بانکی( سود سپرده) در بعضی بانک‌ها به 20درصد هم برسد.

واقعیت این است که با نرخ تورم حدود 40 درصدی نمی توان انتظار داشت صاحبان نقدینگی پول خود را با سود 15 درصد در بانک ها سپرده گذاری کنند و ندیده گرفتن این واقعیت موجب دور زدن قانون توسط بانک ها شده است.

به نوشته این روزنامه ادامه سیاست فعلی توسط بانک مرکزی می‌تواند زمینه خروج تدریجی سپرده‌های بلند مدت از بانک ها را فراهم کرده و به تورم دامن بزند.

اخبار مهم و پربازدید را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نهال گشت
روکش مارال
تهران آهن
آژانس هرمس 724
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز