سهمیه بنزین یارانه‌ای سال 1400 امشب چقدر شارژ می‌شود؟

لست سکند

بر اساس اطلاعیه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی نخستین سهمیه بنزین یارانه ای سال 1400 – با نرخ 1500 تومان به ازای هر لیتر – که از آبان 98 برای مالکان خودرو و موتورسیکلت در نظر گرفته شده است ساعت 12 امشب در کارت‌های سوخت شارژ می‌شود.

به گزارش کاماپرس، در سالجاری اخبار گوناگونی از تغییر روش سهمیه بندی بنزین خصوصا توسط نمایندگان مجلس منتشر شد و مردم به تحول نظام سهمیه بندی بنزین امید فراوان بسته بودند اما طبق اطلاعیه شرکت ملی پالایش و پخش اولین سهمیه بنزین یارانه ای امسال هم طبق روال قبل در کارت های سوخت شارژ می شود و هیچ تغییری در سهمیه ها روی نداده است.

نه افزایش سهمیه و نه سهمیه بنزین نوروزی

پیش از این احتمال می رفت سهیمه بنزین نوروزی نیز برای مالکان خودرو در نظر گرفته شود اما چنین سهمیه ای هم تخصیص پیدا نکرد.

طبق نظام سهمیه بندی فعلی که مورد انتقادات گسترده ای قرار دارد، سهمیه بنزین برای خودروهای سواری شخصی بنزینی ۶۰ لیتر، خودروهای سواری شخصی دوگانه سوز ۳۰ لیتر و برای موتورسیکلت‌ها نیز ۲۵ لیتر در ماه است و می‌توان در هر کارت سوخت، سهمیه ۹ ماه را ذخیره کرد.

راز آسمان پایتخت

سهمیه بنزین برای افراد فاقد وسیله نقلیه همچنان بلاتکلیف

مهم ترین انتقاد به سیستم سهمیه بندی کنونی این است که مالکان وسایل نقلیه از سهمیه بنزین دولتی برخوردارند اما افرادی که فاقد وسیله نقلیه هستند از این یارانه بی بهره مانده اند. قرار بود بر اساس نظام سهمیه بندی جدیدی که برخی نمایندگان مجلس پیشنهاد کرده بودند در سهمیه ها تغییراتی ایجاد شود و به هر کد ملی جدا از این که دارای وسیله نقلیه باشد یا نباشد، سهیمه بنزین با قابلیت فروش تعلق بگیرد که این طرح تاکنون به مرحله اجرا نرسیده است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز