یارانه بنزین از ابتدای مهرماه ۱۴۰۰ اجرا می شود + جزئیات

لست سکند

اگر طرح اختصاص سهمیه بنزین به خانوارهای فاقد خودرو در مجلس تصویب شود، یارانه بنزین قابل فروش از ابتدای مهرماه ۱۴۰۰ اجرا می شود.

به گزارش کاماپرس،بررسی طرح اختصاص سهمیه بنزین به خانوار های فاقد خودرو از چند ماه پیش شروع شده و قرار است در چند روز آینده در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کشور در صحن مجلس بررسی شود. هدف اصلی این طرح رعایت عدالت در برخورداری از یارانه بنزین برای همه مردم اعلام شده است.

بعد از سهمیه بندی بنزین، خیلی از کسانی که خودرو نداشتند از این یارانه بی نصیب ماندند. نمایندگان مجلس معتقدند با تصویب این طرح افراد ضعیف جامعه و کسانی که هیچ بهره ای از یارانه بنزین نمی برند، می توانند سهمیه بنزین قابل فروش دریافت کنند.

جزئیات این طرح که در قالب پیشنهاد در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مطرح شده ، به شرح زیر است:

۱-از اول مهرماه سال ۱۴۰۰ هرخانوار مشمول دریافت یارانه فاقد خودرو، به ازای هر نفر، ۱۵ لیتر در ماه سهمیه بنزین یارانه ای می گیرد. همچنین به خانوارهای دارای خودرو که تعداد اعضای آن بیشتر از چهار نفر باشد، به ازای هر نفر بیشتر، ۱۵ لیتر در ماه سهمیه بنزین یارانه‌ای تعلق می گیرد.

راز آسمان پایتخت

۲- از اول فروردین ۱۴۰۰، سهمیه بنزین خودروهای دوم و بیشتر خانوارهای یک نفره و سهمیه بنزین خودروهای سوم و بیشتر سایر خانوارهای دارای خودرو حذف می شود. همچنین سهمیه بنزین خودروهای وارداتی با حجم موتور بیشتر از ۲۰۰۰ سی سی حذف خواهد شد.

۳- در سال ۱۴۰۰ دولت قیمت سهمیه های بنزین یارانه ای (۱۵۰۰ تومان) و غیر یارانه ای (۳۰۰۰ تومان) را نمی تواند افزایش بدهد.

۴-سهمیه بنزین قابل فروش است و دارندگان سهمیه بنزین می توانند سهمیه خود را از طریق سامانه بازار داخلی بفروشند. قیمت در بازار تعیین می شود و دولت حق قیمت گذاری ندارد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز