بنزین برای سهمیه بندی جدید به مجلس رفت؛ هر ایرانی 20 لیتر

20 لیتر بنزین برای هر ایرانی، تازه ترین طرح نمایندگان مجلس برای بهره مندی همه ایرانی های داخل کشور از یارانه سوخت است.

به گزارش کاماپرس، طرح هر ایرانی ماهانه 20 لیتر بنزین برای بهره مندی افراد فاقد خودرو از یارانه ای که به تامین سوخت اختصاص یافته است برای اولین بار در مجلس مطرح شده است.

یک نماینده مجلس به مهر گفت: طرح هر ایرانی ۲۰ لیتر بنزین در مجلس اعلام وصول و کار‌های مقدماتی آن انجام شده، اما هنوز به صحن علنی نرسیده است.

حسین حسین زاده رئیس کمیته نفت و فرآورده های نفتی کمیسیون انرژی مجلس در حاشیه نشست ساماندهی بازار فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی،گفت: طرح هر ایرانی ۲۰ لیتر بنزین در مجلس اعلام وصول و کار‌های مقدماتی آن انجام شده، اما هنوز به صحن علنی نرسیده است.

وی افزود: اگر بخواهیم موشکافانه نگاه کنیم، می‌بینیم که در کشور ما حدود ۵۰ درصد مردم خودرو ندارند، اما هزینه‌های انرژی را پرداخت می‌کنند که این موضوع به دور از عدالت است.

آریاک سفر

تقسیم مساوی بنزین

حسین زاده ادامه تصریح کرد:در این طرح تمام افراد به طور مساوی از بنزین برخوردار خواهند؛ بعد از اتمام بحث لایحه بودجه سال آینده، این طرح در کمیسیون انرژی مجلس بررسی و مراحل بعدی رسیدگی به آن، اجرا می‌شود.

وی همچنین درباره ضرورت ساماندهی بازار فرآورده‌های نفتی نیز اظهار کرد: شرکت‌های بالادستی که قدرت اجرایی دارند، منافع و سود کلانی به دست می‌آورند، ولی شرکت‌های پایین دستی سود کمتری را کسب می‌کنند و به حالت نیمه تعطیل و راکد در آمده اند که تشکیل یک نهاد تنظیم گر برای مقابله با این مسئله ضروری است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

وی درباره زمان تشکیل این نهاد اظهار کرد: فعلا پیشنهادات در حال بررسی است؛ چندین جلسه نیز در اتحادیه مربوطه، وزارت نفت و کمیسیون انرژی مجلس برگزار شده است و در حال طی کردن مراحل نهایی هستیم.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “بنزین برای سهمیه بندی جدید به مجلس رفت؛ هر ایرانی 20 لیتر

  1. سعید گفته:

    سلام نمایندگان انقلابی خدایی بیشتر از این بدبختمون نکنید مگه نمی دونید با این کار دوباره قیمت کالاها افزایش پیدا میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز