سقوط  بورس به کانال یک میلیون و 200 هزار واحدی

لست سکند

در آخرین روز معاملاتی این هفته بازار سهام، شاخص کل بازار با ریزش 13 هزار واحدی مواجه شد و به این ترتیب شاخص یک کانال دیگر عقب نشست.

به گزارش کاماپرس، بورس سرانجام به نقطه ای که زمانی کابوس سهامداران به شمار می رفت رسید و شاخص به کانال یک میلیون و 200 هزار واحدی سقوط کرد.

برخی کارشناسان این نقطه را پایان اصلاح بازار سرمایه می دانستند و اکنون باید دید این پیش بینی درست است یا خیر. اگر بپذیریم که بورس تمام اتفاقات منفی ممکن را در هفته های اخیر پیش خور کرده است به نظر نمی رسد دیگر بتوان پارامتر منفی دیگری برای بورس تصور کرد.

در این صورت باید از هفته آینده شاهد برگشت تدریجی بازار باشیم.

صندوق های سرمایه گذاری جذاب شدند

راز آسمان پایتخت

بر اساس اعلام فرارو شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه هفتم آبان‌ماه با کاهش ۱۳ هزار و ۸۳۵ واحدی به رقم یک میلیون و ۲۸۸ هزار و ۱۹۳ واحد رسید. با وجود کاهش شاخص کل در نیمه اول معاملات امروز، در ساعات میانی بازار شاهد جمع‌آوری تعداد زیادی از صف‌های فروش و سبز شدن تابلو بازار بودیم. تا پایان معاملات امروز شاخص کل ۱.۰۶ درصد و شاخص هم‌وزن ۸۳ صدم درصد کاهش پیدا کردند. نماد‌های شپنا، شتران، تاپیکو، پارسان، شبندر و اخابر بیشترین تاثیر را در منفی ماندن شاخص بورس داشتند.

بررسی نقشه بازار نشان می‌دهد با بازگشت روند صعودی دوباره جذابیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیشتر شده است. هرچند ممکن است روند صعودی نیمه دوم معاملات امروز ادامه‌دار نباشد، اما صندوق‌های ETF با دامنه نوسان بیشتری که دارند امروز بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داده و در رتبه اول گروه‌های صنعت قرار گرفتند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازارها، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز