ساکنان مشهور اولین آپارتمان لوکس نیویورک

ژیوار

آپارتمان داکوتا واقع در وست ساید منهتن اغلب به‌عنوان معروف‌ترین آپارتمان شهر نیویورک شناخته می‌شود. این ساختمان با معماری ویکتوریایی خیره‌کننده‌اش در دهه ۱۸۸۰ و برای رقابت با عمارت‌های ثروتمندان آن زمان ساخته شد. بسیاری از ساکنان این ساختمان افراد مشهوری بودند که به سرنوشت‌های گوناگونی دچار شدند. کاماپرس در این مطلب به معرفی ساکنان مشهور ساختمان داکوتا می‌پردازد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

جان لنون و یوکو اونو

نام خواننده مشهور گروه بیتلز، جان لنون همیشه با ساختمان داکوتا گره خورده است. او از سال ۱۹۷۲ تا ۱۹۸۰ در این ساختمان زندگی می کرد و در ورودی جنوبی این ساختمان نیز به ضرب گلوله به قتل رسید. همسر و پسر او ​​یوکو اونو و شان لنون هنوز ساکن این ساختمان هستند.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

جودی گارلند

هنرپیشه مشهور آمریکایی، جودی گارلند، زمانی صاحب یک آپارتمان ۳ خوابه در ساختمان داکوتا بود. این واحد با مساحتی معادل ۴۳۶ کار مربع در سال ۲۰۱۶ به قیمت ۱۶ میلیون دلار به فروش رسید.

روبرتا فلک

خواننده محبوب برنده جایزه گرمی، روبرتا فلک، نیز زمانی صاحب یک واحد در این ساختمان بود که در سال ۲۰۱۸ آن را به قیمت ۵.۸ میلیون دلار به فروش رساند.

لورن باکال

هنرپیشه افسانه‌ای، لورن باکال، در سال ۱۹۶۱ یک واحد ۳ خوابه وسیع را در داکوتا خریداری کرد و به مدت ۵۳ سال در آن‌جا زندگی کرد. پس از مرگ وی در سال ۲۰۱۴، واحد او به قیمت ۲۳.۵ میلیون دلار و توسط پسرش فروخته شد.

لئونارد برنشتاین

این آهنگساز مشهور و رهبر ارکستر برجسته زمانی در طبقه دوم داکوتا در یک واحد ۴ خوابه زندگی می‌کرد و از چشم‌انداز وسیع پارک مرکزی لذت می‌برد. این سوئیت خیره‌کننده با قیمت هنگفت ۲۱ میلیون دلار فروخته شد.

موری پوویچ

این مجری تلویزیونی برجسته، که سال‌ها میزبانی برنامه Maury را برعهده داشت مدت‌هاست که به همراه همسرش در یکی از واحد‌های این ساختمان زندگی می‌کند.

کانی چانگ

کانی چانگ همسر یک روزنامه نگار مشهور است که به مدت چهار دهه به همراه همسرش موری پوویچ در این ساختمان زندگی می‌کند. این زوج با وجود داشته املاک متعدد بیشتر زمان خود را در داکوتا می‌گذرانند.

هارلان کوبن

این رمان‌نویس معروف ژانر معمایی و هیجان‌انگیز، از دیگر ساکنان داکوتا بوده و با الهام از این ساختمان بیش از ۸ کتاب را نگارش کرده است. واحدی که کوبن و همسرش در آن زندگی می‌کنند یک دوبلکس جمع و جور دو خوابه در طبقات نهم و دهم این ساختمان است.

فیلم‌های ساخته شده در داکوتا

این ساختمان معروف با معماری خاص خود همچنین محل فیلمبرداری چند فیلم شناخته شده مانند بچه رزماری (۱۹۶۸)، آسمان وانیلی (۲۰۱۱)، کشتن جان لنون (۲۰۰۶) و فصل ۲۷ (۲۰۰۷) بوده است.

انتهای پیام

نهال گشت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
سبیت
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “ساکنان مشهور اولین آپارتمان لوکس نیویورک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز