محبوب ترین برندهای لوکس در سال 2023

صنعت کالاهای لوکس سال خوبی را پشت سر گذاشته است. از 12 ژوئن 2023، شاخص یورو استاکس برای برندهای لاکچری به بالاترین حد خود و 22.81 درصد افزایش یافت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس نشریه لوکس دیجیتال هم اخیراً فهرستی از محبوب‌ترین برندهای لوکس جهان به صورت آنلاین و بر اساس داده‌های چندین منبع مؤثق ارائه کرده است. همچنین، از سیمیلار وب و رایوال آی کیو برای  ارزیابی ترافیک وب و تعامل رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌شود. در ادامه این مطلب، به محبوب‌ترین برندهای لوکس سال 2023 اشاره می‌شود.

10. بربری

در رتبه دهم محبوب‌ترین برندهای لوکس، برند بربری قرار می‌گیرد. این برند با بهره‌گیری از سلبریتی‌هایی مثل برنا بوی و کانو موفق شده است خودش را مطرح کند. در کنار تولید لباس، برند ایتالیایی بربری به موفقیت‌های شایانی در زمینه تولید کالاهای چرمی مثل کیف، کفش و … دست پیدا کرده است.

راز آسمان پایتخت

9. ورساچه

برند لوکس ایتالیایی ورساچه، که در سال 1978 توسط جیانی ورساچه تأسیس شد، جایگاه خود را در بین 10 برند برتر لوکس در سال 2023 تثبیت کرد. این برند در سال 2018 به لطف کپری هلدینگ دچار دگرگونی‌های عمده‌ای شد. اهداف اصلی ورساچه، افزایش قابلیت‌های فروش آنلاین و ارائه طیف وسیعی از محصولات جانبی و اکسسوری است.

8. تیفانی

شرکت جواهری تیفانی که در سال 2021 توسط غول لوکس فرانسوی ال و ام هاش خریداری شد، محبوبیتش در حد یک پله دچار خدشه شده است. این برند آمریکایی موفق به جذب مشتریانی از نسل جوان و مرفه شده است. رونمایی از گردنبند الماس 200 عیار، انتصاب جیمین به عنوان سفیر جهانی و بازگشایی شعبه نیویورک از نقاط عطف فعالیت تیفانی در سال جاری بود.

7. پرادا

پرادا با رشد چشمگیر 49 درصدی ترافیک وب سایت در سال 2023 به رتبه هفتم رسید. جذب مشتریان مرفه و جوان، تغییر رویکرد بازاریابی آنلاین و استفاده از فناوری‌های جدید مثل بلاک‌چین باعث افزایش مشتری‌های پرادا شده است. عرضه عطرهای پرادا پارادوکس و اترنال گلد به بازار از نقاط عطف فعالیت‌های پرادا در سال جاری بود.

6. رولکس

رولکس با حفظ جایگاه ششم خود در سال 2023، همچنان پرطرفدارترین برند ساعت لوکس آنلاین و بزرگترین برند ساعت لوکس در سطح جهان است. این ثبات به دلیل جذابیت مداوم محصولات قبلی، عرضه‌های مدل‌های جدید و علاقه روزافزون به ساعت‌های دست دوم است. این برند استثنائی تنها در سال 2022 درآمدی حدود 10.3 میلیارد دلار به ثبت رساند و 31 درصد از بازار جهانی فروش ساعت را به قبضه خودش درآورد.

5. ارمس

این برند با حفظ جایگاه پنجم خود در رتبه بندی محبوب‌ترین برندهای لوکس آنلاین در سال 2023، شاهد افزایش 33 درصدی ترافیک وب سایت نسبت به سال گذشته بود. ارمس که به خاطر آثار کلاسیک جاودانه مانند کیف برکن به شهرت رسیده، در بازار دست دوم هم حضوری قدرتمند به ثبت رسانده است. این برند رویکرد محافظه کارانه ای را برای شبکه توزیع خود اتخاذ می کند اما به طور قابل توجهی محدوده محصولات خود را که در وب سایت رسمی خود موجود است گسترش داده است. ارمس با ارزش بازار بیش از 200 میلیارد یورو (218 میلیارد دلار) در آوریل 2023، اکنون دومین برند لوکس با ارزش جهان است.

4. لوییز ویتون

با آنکه جست‌وجوی آنلاین برای این برند فرانسوی در سال 2023 کاهش پیدا کرد، اما باز هم جز محبوب‌ترین برندهای آنلاین محسوب می‌شود. لویی ویتون به لطف همکاری با سلبریتی‌ها به شهرت عمده‌ای رسیده است. لویی ویتون در بازار کشور چین هم از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. انتظار می‌رود انتصابات اخیر پیترو بکاری به عنوان مدیرعامل و فارل ویلیامز به عنوان مدیر خلاق لباس مردانه باعث افزایش محبوبیت آنلاین این برند شود.

بیشتر بخوانید:

3. شنل

با آنکه این برند فرانسوی مقاومت زیادی در برابر فروش آنلاین دارد، اما باز هم شاهد رشد 26 درصدی در ترافیک وبسایت بود. این برند عمدتاً به خاطر کیف‌های کلاسیک زنانه شنل و عطرهایی مثل چنل نامبر 5 به شهرت رسیده است. بازیگر آمریکایی، تیموتی هال شالامی، به عنوان سفیر این برند معرفی شده است. شنل بعد از افتتاح شعبه در خیابان مشهور رودیو درایو واقع در بورلی هیلز بسیار به شهرت زیادی رسید.

2. گوچی

این برند ایتالیایی که سال گذشته حائز رتبه اول شده بود، اکنون در جایگاه دوم قرار دارد. علی‌رغم کاهش علاقه برای جستجوی آنلاین این برند از 22.34 درصد در سال 2019 به 13.4 درصد در سال 2023، گوچی همچنان از نظر دیجیتالی با رشد 13 درصدی در ترافیک وب سایت از سال 2022 تا 2023 عملکرد خوبی به ثبت رسانده است. گوچی اولین بوتیک فوق لاکچری‌اش را در سال 2023 در لس‌آنجلس راه‌اندازی کرد.

1. کریستین دیور

این برند فرانسوی برای اولین بار در صدر رتبه‌بندی سالانه لوکس دیجیتال قرار می‌گیرد. کریستین دیور در سال 2019 حائز رتبه هفتم شده بود. کریستین دیور که یکی از بخش‌های کلیدی امپراطوری ال و ام هاش است، رویکرد حضور در متاورس و بازارهای جدید را در پیش گرفته است. این شرکت تعامل با مشتری را از طریق فروشگاه‌های مستقیم، تجارت الکترونیک، پخش زنده و حضور قوی در رسانه‌های اجتماعی، از جمله در چین، تقویت کرد. در اولین نمایشگاه برندهای لوکس اروپایی در هند هم کریستین دیور با استقبال گسترده‌ای مواجه شد. در سال 2023، ترافیک وب سایت دیور 48 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت، که رشد آن عمدتاً به دلیل محبوبیت کیف‌های دستی، عطرهای سمبلیک و محصولات ممتاز مراقبت از پوست بود.

انتهای پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “محبوب ترین برندهای لوکس در سال 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز