سامسونگ اولین DRAM کلاس ۱۲ نانومتری DDR5 را توسعه می‌ دهد

سامسونگ-کاماپرس
ژیوار

حافظه تصادفی پویا (DRAM) جدید سامسونگ که قرار است در سال 2023 تولید انبوه خود را آغاز کند، محاسبات، مراکز داده و برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی نسل بعدی را با عملکرد پیشرو در صنعت و بهره‌وری انرژی بیشتر ارتقا خواهد داد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار فناوری اطلاعات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، سامسونگ از توسعه DRAM ۱۶ گیگابیتی DDR5 خود که با استفاده از اولین فناوری فرایند کلاس 12 نانومتری صنعت ساخته شده است و همچنین تکمیل ارزیابی این محصول برای سازگاری با AMD انجام می‌شود خبر داد.

به گفته معاون اجرایی محصولات و فناوری DRAM سامسونگ، این DRAM جدید با برد 12 نانومتری، یک عامل کلیدی در پذیرش رم‌های DDR5 در بازار خواهد بود. با عملکرد و بهره‌وری انرژی استثنایی، سامسونگ انتظار دارد این DRAM جدید به‌عنوان پایه‌ای برای عملیات پایدارتر در زمینه‌هایی مانند محاسبات نسل بعدی، مراکز داده و سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی عمل کند.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

طبق گفته‌های مدیر ارشد محاسبات و گرافیک AMD، نوآوری اغلب به همکاری نزدیک با شرکای صنعتی نیاز دارد تا مرزهای فناوری را پیش ببرد. به همین دلیل AMD از همکاری مجدد با سامسونگ، به‌ویژه در معرفی محصولات حافظه DDR5 که در پلتفرم‌های Zen بهینه‌سازی و تأیید شده‌اند، هیجان‌زده است.

این جهش تکنولوژیکی از طریق استفاده از یک ماده high-κ جدید که ظرفیت سلولی را افزایش می‌دهد و فناوری طراحی اختصاصی که ویژگی‌های مدار حیاتی را بهبود می‌بخشد، ممکن شد. همراه با لیتوگرافی پیشرفته و چندلایه اشعه ماورا بنفش شدید (EUV)، این رم جدید دارای بالاترین چگالی قالب در صنعت است که امکان افزایش 20 درصدی بهره‌وری ویفر را فراهم می‌کند.

با بهره‌گیری از آخرین استاندارد DDR5، سرعت DRAM کلاس 12 نانومتری سامسونگ به‌سرعت 7٫2 گیگابیت در ثانیه (Gbps) می‌رسد. این سرعت به این معنی است که پردازش دو فیلم UHD ۳۰ گیگابایتی تنها در یک ثانیه انجام می‌شود.

سرعت استثنایی DRAM جدید با راندمان انرژی بیشتر مطابقت دارد. DRAM کلاس 12 نانومتری با مصرف 23 درصد انرژی کمتر نسبت به DRAM قبلی، راه‌حلی ایده‌آل برای شرکت‌های جهانی فناوری اطلاعات است که به دنبال فعالیت‌های سازگار با محیط‌زیست هستند.

با شروع تولید انبوه در سال 2023، سامسونگ قصد دارد مجموعه DRAM خود را که بر اساس این فناوری پیشرفته فرایند 12 نانومتری ساخته شده است، در طیف وسیعی از بخش‌های بازار گسترش دهد، زیرا همچنان به همکاری با شرکای صنعتی برای حمایت از گسترش سریع محاسبات کامپیوتری نسل بعدی ادامه می‌دهد.

مخاطبان می‌توانند برای مشاهده جزئیات بیشتر، به وب‌سایت رسمی سامسونگ مراجعه کنند.

نویسنده: مهدی‌یار بلدزاده

انتهای پیام

مرتبط با : سامسونگ
نهال گشت
آژانس هرمس 724
سبیت
تهران آهن
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز