سال آینده بنزین گران می‌شود؟

به گفته رییس کمیته اقتصاد انرژی مجلس شورای اسلامی هیچ افزایشی در قیمت حامل‌های انرژی اتفاق نمی‌افتد و در مجلس هم هیچ بحثی درمورد گران شدن بنزین نیست.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مجتبی توانگر در صفحه توییتر خود نوشت روز گذشته با حسنوند رئیس‌کمیسیون ‌انرژی و چند تن از کارشناسان، جلسه‌ای درخصوص وضعیت انرژی دربودجه و بررسی طرح سهمیه‌بندی بنزین درمناطق آزاد داشتیم و اطمینان حاصل شد که هیچ افزایشی درقیمت حامل‌های انرژی نخواهیم داشت و در مجلس و کمیسیون هم هیچ بحثی درمورد گران شدن بنزین نداشتیم.

در همین زمینه بخوانید:

فریدون حسنوند، رییس کمیسیون انرژی، نیز گفت که تاکنون در دولت و مجلس بحثی درباره افزایش قیمت بنزین برای سال آینده مطرح نشده است و موضوعات مطرح شده در رسانه‌ها گمانه‌زنی است. تاکنون بحثی درباره افزایش قیمت بنزین نیز در کمیسیون انرژی مطرح نشده است و افزایش قیمت در سال آینده کذب است.

آریاک سفر

یارانه جدید بنزین در کیش؛ افراد به جای خودروها

بر اساس جزئیات اجرای طرح یارانه بنزین در کیش، قرار است به هر کد ملی معادل ۳۰ هزار تومان یارانه بنزین پرداخت می‌شود.

با توجه به نامه معاونت اقتصادی دولت قرار است در طرح بازتوزیع یارانه بنزین، سهمیه بنزین خودروها کامل حذف شود و این یارانه بعد از این به جای خودرو به افراد تعلق بگیرد. این طرح قرار است به صورت آزمایشی در کیش اجرایی شود.

به گفته سرپرست منطقه آزاد کیش در طرح بنزین برای همه، برای هر کد ملی سهیمه ۲۰ لیتری در نظر گرفته شده است. این سهمیه با نرخ هر لیتر ۱۵۰۰ تومان در نظر گرفته می‌شود، یعنی در هر ماه یارانه ۳۰ هزار تومانی برای بنزین پرداخت می‌شود.

از آنجایی که همه‌ی افراد خودرو ندارند و برخی نیز تمایل دارند که سهمیه خود را بفروشند، افرادی که به هر دلیلی امکان فروش سهمیه خود یا انتقال به دیگری را نداشته باشند، بعد از مدت مشخصی مبلغ آن را به صورت فروش خودکار، در حساب خود دریافت خواهند کرد.

با این که گفته شده سهمیه بنزین به هر کد ملی داده می‌شود اما یک شرط برای مشمولان در نظر گرفته شده است، یعتی تمام دارندگان کد ملی که بیش از یک سال در کشور اقامت داشته باشند، مشمول طرح هستند. همچنین قرار نیست تغییری در سهمیه تاکسی‌ها، خودروهای عمومی و گازوییلی ایجاد می‌شود.

با بنزین ۲۰ لیتری برای هر نفر، یک خانواده چهار نفره ۸۰ لیتر در ماه سهمیه بنزین دریافت می‌کند که اگر این خانواده خودرو نداشته باشد یا نخواهد که از آن استفاده کند می‌تواند ماهانه ۱۲۰ هزار تومان یارانه بنزین بگیرد.

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز