زمزمه تعویق کنکور سراسری 1400

اظهارات اخیر سخنگوی وزارت بهداشت حکایت از آن دارد که برگزاری کنکور سراسری 1400 در موعد مقرر بستگی به وضعیت شیوع کرونا خواهد داشت. با توجه به تجربه ای که از سرعت و شدت خیز چهارم کرونا در کشور داریم تعویق کنکور سراسری امسال چندان غیرمحتمل نیست.

به گزارش کاماپرس، سال گذشته کنکور در موعد مقرر برگزار شد و بعد از کنکور هم آمار ابتلا در میان کنکوری ها افزایش معناداری نداشت و این امر نشان داد نگرانی ها درباره سلامت داوطلبان چندان موجه نبوده است اما شرایط ویروس کووید 19 امسال بسیار متفاوت از سال گذشته است و سرعت انتقال و مرگباری این ویروس با جهش هایی که در آن اتفاق افتاده به مراتب بیشتر شده است.

این موضوع از هم اکنون که هنوز موج چهارم کرونا فروکش نکرده ، زنگ خطر را برای پنجمین پیک این بیماری به صدا درآورده است. داوطلبان کنکور سراسری 1400 اکنون با این نگرانی دست و پنجه نرم می کنند که امسال هم باید آزمون را در اوج دیگری از بیماری کرونا و با به خطر افتادن جانشان برگزاری کنند؟

از نظر وزارت بهداشت برگزاری آزمون ها به صورت آنلاین اولویت دارد

البته سیما سادات سالاری در سخنگوی وزارت بهداشت  تازه ترین اظهارات خود احتمال تعویق کنکور  سراسری 1400 را رد نکرده و گفته است: از نظر وزارت بهداشت برگزاری آزمون‌ها به صورت آنلاین اولویت دارد.

آریاک سفر

بنا به اعلام فارس این مقام مسئول در وزارت بهداشت سال گذشته کنکور با فاصله‌گذاری اجتماعی به بهترین شکل ممکن برگزار شد اظهار داشت: در شرایط حاد کرونایی ممکن است کنکور به تعویق بیفتد و ستاد تصمیم خواهد گرفت که کنکور در شرایط بهتری برگزار شود.

سادات سالاری تصریح کرد: تعویق کنکور و برگزاری امتحانات خرداد ماه بستگی به شرایط شیوع بیماری در کشور بستگی دارد و تصمیم‌گیرنده نهایی در این خصوص ستاد ملی مقابله با کرونا است هرچند وزارت بهداشت همواره بر رعایت پروتکل‌های سختگیرانه بهداشتی تاکید داشته و ما توصیه‌های لازم را در این خصوص ارائه می‌دهیم.

خبرهای مهم و پربازدید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

51 دیدگاه برای “زمزمه تعویق کنکور سراسری 1400

  1. ;) گفته:

    سلام من یک کنکوریم😔
    متااسفانه بخاطر بیماریم زمان زیادی رو از دست دادم و الانم کاملا ناامیدم😔و سلامتیم و حس بویاییم.. هنوز کامل برنگشته…
    کاش تعویق بدن حال مارو درک کنن من باز بهترم بعضی دوستام داغدارن و کلا دور افتادن از درس خوندن
    ما بخدا داره ایندمون خراب میشه😔😔
    تروخدااا مسئولان به فکر ما باشن…اخه اونا مسئولن کاش بعضی به فکر منفعت خودشون نبااشن … و کنکور تعویق بیفته…
    الان ک زمزمش هست لطفاا تعویق بیفته…

  2. Zahra گفته:

    سلام من یه کنکوری ام خواهش میکنم این متن را بخوانید چند دقیقه بیشتر وقتتون رو نمیگیره …. لطفا همگی راجب حرفام نظرتون رو بگین…. دوستانی ک مخالف این موضوع هستند یک جانبه دارن قضاوت میکن و شاید به همه ی جنبه های این درخواست نگاه نمیکنند.. چندین دلیل هست ک مقدم بر بقیه دلایل هستند و نشون میدن ک کنکور باید تعویق بخوره… 1 مهم ترین دلیل سلامتی ما کنکوری ها و خانواده هامونه.. اینک موج چهارم کرونا تا اونموقع فروکش کرده و با توجه به کرونای انگلیسی و امریکایی و تازگی ها هندی.. واکسن شدن اکثر ما تا اونموقع میتونه استرس رو کاهش بده و ماها با خیال راحت تر سر جلسه حاضر شیم و شاید خیلیا قدرت بدنی مقابله با این ویروس رو نداشته باشن و خدایی نکرده جونشون درخطر بیفته پس هیچی مهم تر از جون انسان ها نیست پس باید اول همه ما واکسن بزنیم بعد نهایی و کنکور بدیم…… 2 بچه های 12ام ک کل کتاب 12 و نصف 11 رو ک بخش اعظم کنکور هست رو مجازی خوندن با وجود فشار های روحی زیاد ویادگیری خیلی پایین ک اصلا قابل مقایسه با سطح کنکور نیست پس حق مسلم اونهاست ک مثل بقیه ی شرکت کنندگان کنکور وقت کافی برای مطالعه داشته باشن و خودشون رو برسونن چون اونها بیشترین داوطلبان کنکور اند و باید عدالت بین اونها و بقیه شرکت کننده ها باشه…… 3 انصاف داشته باشیم تو شرایط سخت اقتصادی اکنون خیلیا هستند ک نمیتونن حمایت مالی کنن از فرزندانشون مثل کلاس خصوصی و کتاب های تست و … پس حداقل بهشون زمان بدیم تا اونها هم بتونن ایندشون رو بسازن…… 4 کسایی ک داخل شهر های مجهز هستند روز ازمون در سالن های دارای سیستم خنک کننده راحت امتحان میدن ولی بچه هایی ک در اوج گرمای تیر توی شهرهای جنوبی و بدون حتی کولر داخل حوضه های ازمون میخوان امتحان بدن 4 ساعت با ماسک و دستگش و .. ایا تمرکزی براشون میمونه؟؟؟پس به فکر اونا هم باشیم تا عدالت رعایت شه و حقی ضایع نشه…… 5 بچه های نظام قدیم ک پاییز99 فهمیدن باید کتاب نظام جدید تهیه کنند زمان کوتاهی داشتند و همچنین خیلیا پول خرید کتاب جدید رو سریعا نداشتن و طول کشید تا تهیه کنند…… 6 کسایی ک همین الان امادگی برای کنکور دارین .. با تعویق چیزی از شما کم نمیشه بلکه اضافه میشه.. درسته خسته شدید ولی به خاطر بقیه ی دانش اموزان میتونین باهاش کنار بیاین.. همه خسته ان به هزاردلیل همو درک کنیم لطفااا ….تا کی قراره قربانی سیاست هاشون بشیم؟؟؟ ..

  3. کنکوری گفته:

    آفرین. چقدر زیبا همه نکاتو گفتی..
    من نظام قدیمی ام، دیر شروع کردم، همش هم تقصیر اما و اگرای مسئولین سنجش شد که از اول قاطع نگفتن و همین احتمال احتمال کردنشون وقت ما رو سوزوند وگرنه از شهریور شروع کرده بودم به خوندن که بعدا مجبور شدم کل کتابامو عوض کنم! هرچند خیلی خوندم و خسته ام ولی اگه بازم بهم وقت بدن از خوشحالی پرواز میکنم! چون به زور تا تیر کتابای خودمو جمع کنم، میموونه ازموناط جامع کار کردن که حداقل یک ماه لازمه..
    ضمنا هر یک نفری که به بیمارا و فوتیا اضافه میشه مصیبتیه که همه رو ناراحت میکنه، ماها هم مستثنا از این موضوع نیستیم، پس بهتره واکسیناسیون انجام بشه بعد آزمونا برگزار بشه تا یکم تمرکز و آرامش باشه..

    • کنکوری1400 گفته:

      عالی بودحرفات دوست گلم کامل و بامنطق امیدوارم مسئولین پیامتو بخونن ویکم ازشعورومنطق ی دختر18ساله وجدانشون بیداربشه…

  4. مبینا گفته:

    لطفا تعویق بدین شرایط خیلی بده روزی 15000نفر کم چیزی نیست من پدرمو عموم پدربزرگم مادربزرگم عمم همه رو با کرونا ازدست دادم دلم نمیخاد دیگه کسی از خونوادمون از دست بدم مخصوصا بااین کرونا هندی و انگلیسی خواهش میکنم خواهش میکنم تعویق داشته باشه کنکور

  5. مبینا گفته:

    دوستان ستاد مبارزه با کرونا گفته سراسری تعویق ندارع همه اعتراض کنین چرا ارشد پزشکی و مهندسی باید داشته باشه مانداشته باشیم مگه جوون ماازسنگه اگه نداشته باشه مث پارسال خیلیا نمیان

  6. لیلی گفته:

    لطفا حد اکثرش یه ماه بهمون وقت داده بشه
    پارسال که زود تصمیم گرفته شد امسال بدتر از پارساله کاش تعویق بگیره

  7. لیلی گفته:

    من با دیدگاه تو خیلی خیلی موافقم من یه پشت کنکوریم پارسال که رفتم آنچه بایدم رعایت نشده بود و میگفتن ال میکنیم و بل میکنیم آزمایش میگیریم قبل ورود هیچی نبود

  8. لاوێن گفته:

    منم با حرفات موافقم ولی مافیای کنکور مخصوصا انتشاراتی چون با تعویق کنکور ضرر می کنند اجازه تعویق کنکور رو ‌نمی دهد

  9. فاطمه گفته:

    لطفا خواهشاً خواهشاً خواهشاً
    کنکور را به خاطر تمامی داوطلبانی که به هر
    جوری در این اوضاع کرونایی تحت فشار قرار گرفتند
    به تعویق بیاندازید

  10. مازیار گفته:

    من پارسال رفتم سر جلسه و از استرس کرونا تشنج کردم و دچار حمله پنیک شدم و کل امسال گرفتار دکتر رفتن برای مقابله با مشکلات روانی حاصل از اون اتفاق بودم و متاسفانه هنوز که هنوز نتونستم سلامتیم رو بدست بیارم. اگر پارسال به فکر کسایی مثل من بودن الان مجبور نبودم هم پارسال رو از دست بدم هم امسال و امسال هم برم سربازی

  11. ناشناس گفته:

    کاش میشد که هم امتحانات نهایی و هم کنکور به تعویق افتاده بشن تا اوضاع ویروس کرونا در کشور کمی آرام تر شود

  12. حامی گفته:

    پارسال هم ک کنکور دادیم همچین کار خاصی هم نکرده بودن تو حوزه ی ما حتی ضد عفونی کننده هم نداشتن
    گفتن از مراقبین تست کرونا گرفتن ک دروغ محض بود

  13. کنکوری گفته:

    فک کنم کنکور تعویق نخوره
    چون مافیای کنکور زورش از وزارت آموزش پرورش و سازمان سنجش وزارت علوم…… بیشتره‌
    واقعا برای مسئولین‌ متاسفم‌ که برای منافع شخصیشون‌ با آینده و جون دانش آموزان‌ بازی میکنن.
    ادمین‌ لطفا انتشار بدین‌

  14. مصطفی فلاح پور ایولی گفته:

    نبایدم کنکور به تعویق بیوفته
    این هنه درس خوندیم مغزمون دیگ ترکید کلا تو خونه حبس هستیم و خودمونو اماده کردبم اینایی که میگن کنکور عقب بیوفته صرفا به دلالیل دیگه ای غیر کرونا این حرفو میزنین و فقط میخان بیشتر درس بخونن یا عقب موندن و هر چیز دیگ . و قصدشون از گفتن اینکه عقب بندازین اصلا کرونا نیست چون اگ عقب بیوفته کرونا هنوزم هست هر چی بشتر عقب بیوفته کرونا بیشتر میشه 👌

  15. ارمیتا گفته:

    کجاش پارسال رعایت شد اصلا هم اینطور نبود ک توی تلویزیون گزارش میدادن ک رعایت شده و فلان. تو سالن ما بدلیل اینکه ما جنوب زندگی میکنیم و هوا بشدت گرمه خیلیا ماسکاشون رو در اورده بود یا اینکه هر از گاهی در میاوردن بعد میزدن و بعد اینکه خیلیا اصن تست قبل از ورود ب جلسه ندادن و امکان داشت همین افراد ناقل باشن ک قطعا هم همینطور بود من واقعا متاسفم برای بهداشت ک اینقد این موضوع رو سبک میدونه کنکور با همه ی ازپونهای دیگ فرق داره قراره چند میلیون نفر حاضر بشن فکرشو بکنید چ جمعیتی میشه

  16. مینا گفته:

    خیلی ظلمه که کنکور تعویق نداشته باشه، از یه طرف ورود ویروس نوع هندی به کشور که سلامتی رو تهدید میکنه، از طرفی ما نه کلاس کنکور داشتیم نه یه آموزش حضوری که رفع اشکال کنیم بنابراین درس خوندنمون خیلی زمانبر بوده و نمیتونیم خودمون رو به تیرماه برسونیم دور از انصافه که سرنوشت ما دستخوش سیاست بازی و مافیا بشه.

  17. فونیک گفته:

    سلام
    حرفات منطقی و بدون تعصب ، واقعیتو گفتی .
    امسال در صورت تعویق ارشد سراسری هم تعویق میخوره . یعنی بالای ۹۹% اگر ارشد تعویق بخوره سراسری تعویق میخوره .
    اما دوستـــــــــــان درگیر این مسائل نشین ، هیچکس برای حرف ما ارزشی قائل نمیشه ..
    تصمیم ها در جایی دیگر گرفته میشه که در اونجا مسائلی مانند جان من و شما ، مشکلات روحی و جسمی ناشی از کرونا ، جزو بی اهمـــــــــیت ترین مسائله .
    برید بخونید و زمان رو از دست ندین .

  18. محسن گفته:

    آیا قرآن سلامتی را ارجح تر از چیز های دیگر نمیداند حتی روزه به این مهمی را برای کسی که بیمار است واجب نمیداند شما با تدابیرتان باید نشان دهید که به این کلام کتاب الهی پای بندید و با بررسی آمار و تاثیرات ویروس مخصوصا بر جوانان باید به آنها تضمین سلامت دهید چون این مسئولیت را به عنوان ارگان دولتی وزارت بهداشت پذیرفته است هر کدام از این دانش آموزان با گروه های سنی متفاوت که خانواده شان هستند به طور روزمره در ارتباط اند به امید اینکه تصمیمات وازرت بهداشت میهن اسلامی مان تدابیر ی را در دستور کار قرار دهد که لطمه ای به سلامت هم میهنان عزیز وارد نشود چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار

  19. ز گفته:

    منم به کرونا مبتلا شدم و بستری شدم .حتی خواهرم و بقیه خانوادم .هنوز پدرم بیمارستان بستریه…بیش از یک ماه درس نخوندم از عید…تعویق بندازید . خواهش میکنم . باور کنید هنوز کاملا برطرف نشده دردهام … همش نگران بابا و بقیه خانوادم هستم…مردم از استرس ….خیلی از برنامه درسیم عقب افتادم….خواهشا تعویق بندازید .

    • ....y.... گفته:

      من کاری به تعویق و اینا ندارم اما لطفا حداقل واکسن رو برای کنکوری ها الزامی کنین من خودم کرونا گرفتم و واقعا حال خیلی بدی داشتم،دیگه تحمل اینکه دوباره بگیرم رو ندارم بابا یکی هم که می خوان بفرستن جنگ بهش یه تفنگ یا چوبی میدن که از خودش مراقبت کنه همینجوری هلش نمیدن تو دهن شیر.

  20. زهرا گفته:

    لطفا خواهشا به هزارویک دلیل منطقی کنکور سراسری رو عقب بندازین یا اصن کلا لغوش کنید(البته با وجود مافیای کنکور این نشدنیه ولی بهترین تصمیم تو شرایط الان همینه الان چند ساله میگین باید کنکور برداشته بشه و عادلانه نیس به نظرم الان وقتشه یک بار برای همیشه پروندش بسته شه و زندگیه تمام نوجوونای تو سن سال من نجات پیدا کنه واقعا یه کابوس وحشتناک و خیییلی بزرگه که باعث میشه بهترین سال های عمر یه نوجوون و جوون تباه بشه و از نظر علمی پزشکی هم تاثیرات خیلی بدی تو روحیه و سلامتی میزاره باید تو شرایطش قرار بگیرین تا متوجه بشین چی میگم پس لطفا بدون توجه به این مافیای لعنتی درست تصمیم بگیرین و حداقل کنکور رو به تعویق بندازین و تا زمانی که شرایط اوکی و ایمن نشه و همه واکسیناسیون نشن برگزار نکنین تا ما داوطلب ها کنار تمااااام استرس ها و دردسرهایی که داریم درگیر کرونا نباشیم)
    التمااااس تفکر💚

  21. ل گفته:

    میدونید تو این دو سال ما چند نفر از عزیزانمون رو ازدست دادیم ما تو این دو هفته داغدار هفت نفر از عزیزانمون شدیم حال روی متا اصلا خوب نیست چشمامون پر خون
    عزیزانی رو که تو این دو سال از دست دادیم چه گناهی داشتن ویروسی که قریبانگیر خاص و عام شده و همه خانواده ها رو عذادار کرده من دیروز دختر عموم رو از دست دادم هنوز هجده سالشم نشده بود فردا هم تولدش بود الان به جای تولد دارن به سرشون میزنن
    لطفا به تعویق بندازید ازتون خواهش میکنیم با چند ماه تعویق آسمان به زمین نمیرسه

  22. ناشناس گفته:

    سلام شما را به قرآن کنکور 1400 را به تعویق بندازید پشت کنکوریها هم افسرده شدن داغونن یه دو ماهی به تعویق بندازین به فکر آینده این بچه ها باشید

  23. رها گفته:

    سلام آقای درس خوان ، من خودم کنکوریم البته که خوندم ولی مساله سلامتی هم هست اگه عقب بیفته برای شما که مثلا مغزتون دیگ شده ، بهتره، چون حتی یک ماه تعویق به شما کمک می کنه که درست تر بنویسی ، میخان نه می خواهند میخان ما اصلا داریم مگه! ، سرمو به کدوم دیوار بکوبم ، بیشتر بخوان ، لاقل ادبیات بخوان ! که مغز مبارکت زود پز نشه !

  24. کنکوری گفته:

    خیلی بخشید مگه نباید بین امتحانات و کنکور حداقل 20 روز فاصله باشه پس چطور امتحانات 27 خرداد تموم میشه وما نه تیر کنکور میدیم

  25. سرنا گفته:

    سلا خواهشا کنکور تعویق بندازین چرا همه ازمونا تعویق شد ولی سراسری که نزدیک به دو میلیون شرکت کننده داره مهم نیست براشون تورو خدا اعتراض بدین بخدا از استرس داریم میمیریم هروز یکی از اطرافیان میمیره همه ی ازمونا تعویق شدن ولی سراسری نه خواهشا صدای مارو برسونین به مسئولین

  26. M* گفته:

    چرا فکر میکنید تا کنکور سراسری وضعیت بهتر میشه
    به خاطره واکسیناسیون!!!!!!!!!!!!!!!!
    که اونارو به بالای 70 سال زدید!؟!؟؟؟ اونا کنکورین!!!!!
    از کجا معلوم بااین واکسن کشته ندادید؟؟؟؟؟
    همه آمار کرونا که کم شده به خاطره انتخابات هست وگرنه ما همون آشو همون کاسه اییم
    اصلا به این مبنا بزارید 99% همه پروتكل ها رعايت بشه و کنکور سراسری در موعد برگزار بشه اون 1% که بشه کسی کرونا بگیره چییییییی؟
    اصلا به این فکر کردین!؟!؟؟
    بخدا نمیدونم هدف از این کاراتون چیه…
    یه بچه ابتدایی باید بره امتحان نهایی بده بعد اگه اون بچه کرونا بگیره شما جوابگوییید یا مثل همیشه میندازید تقصیر مردم!!!!!

  27. پریسا حجازی گفته:

    لعنت به این سیاست غیر منطقی کشور
    از عدالت اصلا خبری نیست
    به هزاران دلیل باید کنکور به تعویق بیفته اما کو گوش شنوا

  28. مهدی گفته:

    با سلام و خسته نباشید خدمت شما
    عاجزانه ازتون خواهش میکنم کنکور را تعویق بندازید خانواده م کامل الان کرونا گرفتن و من شرایط خوبی ندارم تو رو خدا کمک کنید کنکور تعویق بیفته خیلی ها الان شرایط من رو دارن .

  29. پشت کنکوری گفته:

    مگه تو ایران ملاک رای اکثریت نیست پس لطفا کنکور به تعویق بیفته چون اکثریت داوطلب ها و خانواده هاشون به خاطر وضعیت کرونا و یا هر دلیل دیگه ای که همشون محترم هستن نگرانن و خواستار تعویق کنکور هستن
    به نظرم درخواست تعویق از طرف داوطلبها منطقیه و هر کدوم دلیل قانع کننده ای دارن وگرنه طرف دیوانه نیست که بخواد با تعویق کنکور خودش رو بیشتر تو شرایط استرس و فشار قرار بده. اگه موقعیت مناسب باشه همه دوست دارن زودتر کنکور بدن و از این فشار روانی رها بشن
    از ادمین خواهش میکنم پیام ما رو به گوش مسئولین برسونه
    با تشکر از ادمین و همه دوستانی که این پیام رو میخونن

  30. پشت کنکوری گفته:

    اگه مسئولین نسبت به اینکه اکثریت خواستار تعویق کنکور هستن شک دارن لطفا یه سامانه پیامکی یا یه سایت راه اندازی کنن نظر سنجی کنن

  31. سارا دهقان گفته:

    خواهشا یه نظر سنجی درست خود اموزش و پرورش برای تعویق کنکور راه بندازه ببینه چند نفر موافق و مخالف داره پارسالی ها فقط 2’3ماه غیر حضوری بودن کنکورم که 2ماه عقب افتاد همه گیری کرونا هم نبوده و نگرفتن تو رو خدا به ما زمان بدین

  32. ف گفته:

    سلام تو رو به خدا تعویق بدید اگه صدای ما به گوشتون میرسه و میخونید بدونید تو بدترین شرایطیم الایدهم استرس کنکور هم کرونا من و امثال من چه گناهی داریم که کسی درکمون نمیکنه من و مادرم آسم داریم از کجا معلوم کرونا از پا درمون نیاره داریم دیوونه میشیم خواهشا خواهشا تعویق بدید تا اوضاع بهتر شه همون طور که موج چهارم بهتر شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز