فطریه رمضان سال 1400 اعلام شد

لست سکند

بر اساس اعلام رسانه ها مبلغ فطریه رمضان 1400 از سوی برخی مراجع عظام به صورت بدل از برنج ایرانی و بدل از برنج غیرایرانی مشخص شده است.

به گزارش کاماپرس، با نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و در آستانه عید سعید فطر قرار داریم یکی از واجبات در اسلام، پرداخت یعنی پرداخت زکات فطره مورد توجه هم وطنان قرار گرفته است. تورم اقلام خوراکی طی یک سال اخیر به شدت افزایش داشته و اکنون این پرسش مطرح می شود که مبلغ فطریه رمضان 1400 چقدر است؟

می دانیم که زکات فطره که باید از سوی افراد مکلف به فقرا پرداخت شود برمبنای قوت غالب خانوار تعیین می شود و اگر خانواده ای قوت غالبش گندم باشد زکات فطره هر نفرسه کیلوگرم گندم و اگر برنج باشد، ۳ کیلوگرم برنج است.

تفاوت فاحش فطریه رمضان 1400 بر اساس آرد گندم و برنج ایرانی

شفقنا از دفتر آیت الله سیستانی درباره مبلغ فطریه امسال – رمضان 1400 پرسش کرده و این جواب به دست آمده است؛ از آن رو که میزان زکات فطره برای هر فرد سه کیلوگرم است، مبلغ آن برای فطریه بدل از آرد بیست و یک (۲۱) هزار تومان و برای فطریه بدل از برنج ایرانی یکصد (۱۰۰) هزار تومان و فطریه بدل از برنج غیر ایرانی، هفتاد و پنج (۷۵) هزار تومان تعیین شده است.

راز آسمان پایتخت

سال 1399 دو تن از مراجع عظام یعنی آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله جعفر سبحانی، زکات فطره را بر مبنای قوت غالب گندم، مبلغ ۱۰ هزار تومان و بر مبنای قوت غالب برنج، مبلغ ۳۰ هزار تومان تعیین کرده بودند که با مقایسه این ارقام و رقم فطریه امسال ، رشد مبلغ فطریه در سالجاری مشخص می شود.

شایان ذکر است مراجع عظام ساکن ایران و مقام معظم رهبری هنوز مبلغ فطریه امسال را اعلام نکرده اند و به محض کسب اطلاع این خبر به روزرسانی می شود.

اخبار مهم و پربازدید امروز را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “فطریه رمضان سال 1400 اعلام شد

  1. ح گفته:

    فطریه بر مبنای غلات سه گانه یا قوت غالب است
    فرد می تواند هر کدام را به اختیار انتخاب کند .
    اگر فرد پرداخت فطریه را بر مبنای قوت غالب انتخاب کند اگر قوت غالب برنج باشد از نوع ایرانی یک قیمت دارد اگر نوع دیگر باشد قیمتش تفاوت دارد .لطفا مطلب سایت تان را اصلاح کنید

    • عبدالله گفته:

      سلام علیکم
      چون خوراک مردم ناهمسان است لذا ابلاغ قیمت فطریه خطاست و به اشتباه انداختن مقلدین جایز نیست و باعث ضمان است
      فرمول فطریه کاملاً واضح است = برای هر نفر 3 کیلو از خوراک غالب خانوار
      و السلام
      پ.ن:
      در پرداخت زکاة فطریة حق انتخاب وجود ندارد؛ حق انتخاب در گزینش خوراک است نه در پرداخت پولش! پس آنکه میخواهد مبلغ کمتر بدهد بایستی غذای ارزانتر بخورد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز