زمان مناسب برای سفر به استانبول کی است؟

استانبول حدود ۱۳ میلیون نفر جمعیت دارد. این شهر، تاریخی غنی را در خود جای داده که در گوشه گوشه‌ی آن به چشم می‌خورد.‌ از آنجا که تعداد گردشگران خصوصا در فصل‌هایی خاص زیاد می‌شود باید این شهر را در زمره‌ی شهرهای گران محسوب کرد.

به گزارش کاماپرس، از این رو بهتر است زمان مناسب برای سفر کردن به استانبول را بدانید. آب هوای این شهر معمولا در فصل گرم تابستان (بین ماه‌های می و سپتامبر) در بهترین حالت خود قرار دارد و شرجی نیست. البته به یاد داشته باشید در همین فصل است که بیشترین گردشگر را پذیرا می‌شود و به طبع قیمت‌ها (خصوصا هزینه‌های اقامتی) هم بالاتر است. ماه‌های دسامبر و مارس که هوا سرد است با این که قیمت‌ها ارزان‌تر می‌شوند اما به علت سردی هوا برای انجام خیلی از فعالیت‌های بیرونی مناسب نیست. در نهایت اگر ازدیاد جمعیت را دوست ندارید و دنبال قیمت‌های منطقی‌تر هستید بهتر است در ماه‌های آوریل، اکتبر و نوامبر از این شهر زیبا بازدید کنید.

بلیط استانبول مدتی است که تبدیل به درگیری و چالش گردشگران ایرانی شده. از زمان شیوع کرونا تا به امروز، گردشگران ایرانی با محدودیت‌های مختلف سفر به مقاصد مختلف جهان روبرو شدند. همچنین چندین بار اعلام شد که پرواز بین تهران و استانبول برقرار شده و مسافرین می‌توانند بلیط هواپیما استانبول را خریداری کنند. اما کنسلی بلیط‌ها همچنان وجود داشت. با این حال، قرار است ابتدای مهر ماه این رویه تغییر کند و دوباره شاید سفر هوایی به استانبول باشیم!
آیا پرواز استانبول برقرار شده؟ 
جواب این سوال مثبت است! به تازگی اعلام شده که از اول مهر ماه مسافرین ایرانی می‌توانند از مبدا تهران عازم استانبول شوند. بر اساس گزارشی که فلایتیو از بخشنامه‌های هواپیمایی اعلام کرده، از ابتدای مهر ماه، مسافر می‌توانند به صورت توریستی و گردشگری وارد کشور ترکیه شوند. تا پیش از این تنها مسافرینی که دارای اقامت دائم بودند می‌توانستند بلیط استانبول بخرند و وارد کشور ترکیه شوند. اما گویا ترکیه محدودیت‌های پیشین را برداشته و از این پس سفر به ترکیه نیازمند اقامت معتبر نیست.
خرید بلیط استانبول بدون ویزا امکان دارد؟
ایسنا در گزارشی اظهار داشت: محدودیت‌های سفری که تا به امروز وضع شده بود، در خصوص ورود گردشگران بدون اقامت بود. در طی سال‌های گذشته، برای سفر به ترکیه هیچ‌گاه نیازمند ویزا نبودید. تنها با یک پاسپورت امکان خرید بلیط استانبول و سفر به ترکیه را داشتید. اما پس از شیوع کرونا در کشور ترکیه و همچنین ایران، محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌ای تصویب شد. یکی از این محدودیت‌ها، این بود که تنها افرادی امکان ورود به ترکیه را دارند که اقامت معتبری از سوی دولت ترکیه کسب کرده‌اند.
اما با گسترده شدن امکان تست کرونا، این محدودیت برداشته شده و تنها لازم است که یک تست منفی کرونا به همراه داشته باشید و می‌توانید بلیط استانبول را خریداری کنید.
از کجا بلیط هواپیما استانبول را بخریم؟  
فلایتیو بهترین گزینه برای خرید بلیط استانبول است. در حال حاضر می‌توانید با مراجعه به این سایت آخرین پروازها را مشاهده کنید. ایرلاین‌های خارجی و ایرانی در حال حاضر، شروع به عرضه پرواز مستقیم به استانبول ترکیه کرده‌اند. بهترین راه برای خرید بلیط استانبول خرید از فلایتیو است. در این صورت به پشتیبانی ۲۴ ساعته این شرکت دسترسی خواهید داشت و همچنین اگر قصد کنسل کردن بلیط هواپیما خود را داشته باشید، با مسیری آسان‌تری روبرو هستید. برای تماس با پشتیبانی این شرکت می‌توانید با شماره ۴۱۵۰۱-۰۲۱ تماس بگیرید.
حفظ سلامت و پیشگیری از کرونا در سفر 
در دوره شیوع کرونا باید بیشتر از همیشه به سلامت خود اهمیت دهیم. در منزل، در محل کار و حتی در سفر باید به پروتکل‌های بهداشتی توجه کنیم که زنجیره کرونا قطع شود و زودتر بتوانیم این بیماری را شکست دهیم. به همین خاطر اگر قصد دارد به استانبول سفر کنید و بلیط هواپیما استانبول را بخرید، باید به چند نکته در طول سفر توجه کنید.
ابتدا که نیازمند یک تست منفی کرونا هستید. حداکثر ۷۲ ساعت پیش از پرواز باید این تست را دریافت کنید. در طول سفر خود حتما از ماسک در تمامی زمان‌ها استفاده کنید و بدون ماسک به جایی سر نزنید. دست‌های خود را ضدعفونی کنید و به صورت و چشمان خود دست نزنید. با رعایت این موارد ریسک خود به ابتلا را به شدت کاهش خواهید داد.

آریاک سفر

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : فلایتیو
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز