ری را ؛ خودروی ملی ایران خودرو یا کپی برداری از شاسی بلند چینی؟

لست سکند

ایران خودرو به تازگی از یک شاسی بلند جمع و جور با نام ری را رونمایی کرد. ری را طبق افسانه های قدیمی در شمال ایران نام بانویی است که باعث زیبایی جنگل های مازندران می شود. از طرفی، ری را نوعی باران در شمال نیز هست. با وجود نام کاملا ایرانی بسیاری از منتقدان طراحی این خودرو را برگرفته از شاسی بلند لاماری می دانند.

به گزارش کاماپرس، مدیر عامل ایران خودرو در گفتگویی اعلام کرد:در طراحی خودرو ری را از هیچ ماشین خارجی الگوبرداری نشده است. ری را استاندارهای 85 گانه دارد و با بالاترین کیفیت عرضه خواهد شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

راز آسمان پایتخت

مشخصات فنی شاسی بلند ری را

ری را در سه تیپ v1، V2 و V3 به بازار عرضه می شود. هر چند این خودرو فعلا در حد یک کانسپت ارایه شده است، اما تا سال 1402 به تولید انبوه می رسد. گفتنی است یک موتور 1.7 لیتری ef7 توربوشارژ زیر پاپوت این خودرو قرار دارد و قدرتی معادل 160 اسب بخار و 240 نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می دهد. همچنین، یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک قدرت را به چرخ های جلو منتقل می کند.

قیمت ری را ایران خودرو

با توجه به پلتفرم و آپشن های این شاسی بلند می توان دریافت که رقبای آن پژو 2008، نیسان جوک و سیتروئن C3 خواهند بود. در این صورت، خودروی ری را قیمتی کمتر از یک میلیارد تومان نخواهد داشت. با این وجود، مسئولان ایران خودرو قیمت پیشنهادی 600 میلیون را برای این شاسی بلند مطرح کرده اند.

شباهت با شاسی بلند لاماری ایما

هر چند مدیر عامل ایران خودرو اعلام کرده است که این خودرو الگوی خارجی ندارد، اما در نگاه اول می توان دید که رنگ بدنه آن نیز شباهت بسیاری به لاماری ایما دارد. از منظر ظاهری نیز می توان جلو پنجره و طراحی چراغ های جلو را یک کپی برداری دانست. در ادامه تصویر این دو شاسی بلند را با یکدیگر مقایسه کنید.

ری را

لاماری ایما

انتهای پیام

مرتبط با : ایران خودرو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “ری را ؛ خودروی ملی ایران خودرو یا کپی برداری از شاسی بلند چینی؟

  1. محمدرضا گفته:

    باز هم به نفع قشر متوسط رو به بالا آخه یه کارمند چند سال باید پس انداز کند تا بتواند این خودرو را سوار شود ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز