رشد قیمتی دلار در نتیجه کاهش اثرات اخبار برجام و افزایش نرخ درهم

لست سکند

قیمت دلار طی روز جاری یک گام از محدوده 27 هزار و 500 تومانی فراتر رفت و به 27 هزار و 622 تومان رسید. این ارز خارجی نسبت به روز گذشته 19 تومان رشد قیمتی داشت. به نظر انتظارات درباره مذاکرات برجام کمرنگ شده و این موضوع روی رشد نرخ دلار بی‌تاثیر نبوده است.

به گزارش کاماپرس، اخبار پیرامون شروع دور جدید مذاکرات که قیمت دلار را تا هفته گذشته هم با افت‌های مداوم همراه کرد، اکنون کمرنگ شده است. ادامه دار شدن این عامل شاید موجب تداوم رشد قیمتی نرخ دلار شود. در حال حاضر برای فعالان بازار این سوال به وجود آمده که آیا واقعا احیای برجام برای دولت جدید مطلوب است و برای آن برنامه‌ای دارد.

البته برخی کارشناسان ارزی معتقدند که نوسان قیمت درهم بالای مرز حساس در صبح روز جاری، زمینه را برای رشد نرخ دلار فراهم کرد. در حال حاضر قیمت درهم در محدوده 7 هزار و 524 تومانی قرار دارد که نسبت به دیروز 8 تومان افزایش پیدا کرده است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

پیش بینی نرخ دلار در ساعت‌های آتی

تحلیلگران فنی معتقدند اگر در ساعت‌های آینده قیمت این ارز خارجی به بالای محدوده 27 هزار و 750 تومان برود، قدرت افزایشی‌های بازار ارز بیشتر خواهد شد. البته آن‌ها به این مورد هم اشاره می‌کنند که بازارساز در هفته‌های اخیر حتی اجازه نداده که دلار به بالای محدوده 27 هزار و 500 تومانی نفوذ کند. بنابراین عکس العمل بازارساز هم درباره افزایش قیمت دلار مهم به نظر می‌رسد.

با این حال امروز به احتمال زیاد نوسان گیران محدوده 27 هزار و 750 تومانی را مورد آزمون قرار خواهند داد. اگر این محدوده توسط نوسان گیران شکسته شود، آن‌ها اطمینان بیشتری پیدا خواهند کرد که بازارساز توان مقابله در برابر خریداران جدید را ندارد. اما در صورتی که بازارساز مانع از این اتفاق شود، معامله گران بیشتر تمرکز خود را در محدوده 27 هزار و 500 تومانی می‌گذارند.

اکنون دیگر ارزهای مهم بازار مانند پوند و یوور هم رشد قیمتی دارند. نرخ یورو نسبت به دیروز 6 تومان بالا رفته و به 32 هزار و 143 تومان رسیده است. قیمت پوند هم با افزایش 51 تومانی در مقایسه با روز گذشته، در محدوده 38 هزار و 15 تومانی قرار دارد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز