قیمت دلار دوباره اوج می‌گیرد؟

لست سکند

نرخ دلار در حال حاضر به 27 هزار و 446 تومان رسیده که نسبت به روز گذشته 138 تومان رشد قیمتی پیدا کرده است. بازیگران در بازار پشت خطی شب گذشته توانستند قیمت این ارز خارجی را بالا ببرند.

به گزارش کاماپرس، با افزایش قیمت در بازار پشت خطی و همچنین بالا آمدن قیمت کف دلار، می‌توان گفت انتظارات کاهشی در بازار تضعیف شده است. طبق اطلاعات موجود دلار طی یک هفته اخیر گرایش خاصی به کاهش قیمت نداشته و نوسان گیران هم از این روند استفاده کرده و این ارز خارجی را از سطح کانال قیمتی 27 هزار تومانی دور کردند. معامله گران ارزی در تلاش هستند تا دلار را از محدوده 27 هزار و 500 تومانی عبور دهند ولی به نظر بازارساز برای جلوگیری از این اتفاق اقداماتی صورت خواهد داد.

برخی معامله گران بازار ارز معتقدند که بازارساز تمام نیروی خود را به کار گرفته در مدت زمان طولانی مانع از افزایش نرخ دلار شود تا انگیزه‌های سفته بازی این بازار به حداقل برسد. شاید این مدت زمان تا آغاز و برقرار مذاکرات ادامه پیدا کند. در واقع بازارساز در تلاش است قیمت دلار را تا زمان آغاز مذاکرات و توافقات هسته‌ای در یک محدوده مشخص ثابت نگه دارد. زیرا با ایجاد توافقات هسته‌ای، دولت ایران دسترسی بیشتری به درآمدهای ارزی و منابع بلوکه شده خواهد داشت. به گفته کارشناسان، چنین روشی شاید در کوتاه مدت نوسان قیمت دلار را محدود کند، اما در صورتی که طی درازمدت گشایش سیاسی رخ ندهد کار بازارساز برای کنترل قیمت‌ها دشوار خواهد شد.

اخبار پربازدید روز را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

روند حرکت قیمت دلار

به گفته تحلیلگران فنی بازار ارز، در صورتی که اعلام اخبار مثبت و آغاز مذاکرات وین، حجم خریدهای دلار کاهشی می‌شود و مجددا این ارز خارجی به سمت قیمت 27 هزار تومانی حرکت خواهد کرد. در غیر این صورت روند کاملا برعکس خواهد شد.

اکنون قیمت دیگر ارزهای بازار مثل پوند و یورو هم صعودی است. امروز نرخ پوند با 118 تومان رشد نسبت به روز گذشته، 37 هزار و 863 تومان شد. قیمت یورو هم در مقایسه با دیروز 135 تومان کاهش پیدا کرد و به مرز 31 هزار و 975 تومان رسید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز