راهکارهای غیرقیمتی دولت برای بنزین / کاهش مدت صدور کارت سوخت به 7 روز

ژیوار

به گفته مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، دولت برای بنزین راهکارهای غیرقیمتی در دستور کار دارد و تاکنون هیچ پیشنهاد قیمتی در دولت مطرح نشده و هیچ پیشنهاد قیمتی نیز از دولت درخواست نشده‌است.

دریان سفر امید
به گزارش کاماپرس، جعفر سالاری نسب، در نشستی خبری سوالی درمورد احتمال بالارفتن قیمت بنزین را این‌گونه پاسخ داد: دولت برای مسئله بنزین راه حل‌های غیرقیمتی را در دستور کار قرار داده‌است. تا الان هیچ‌گونه پیشنهاد قیمتی در دولت مطرح نشده و هیچ پیشنهاد قیمتی نیز از ما درخواست نکرده‌اند.
وی اضافه کرد: کم شدن سهمیه بنزین آزاد از 150 لیتر به 100 لیتر با محدود کردن هر نوبت سوخت‌گیری به 40 لیتر در همین زمبنه صورت گرفته‌است.
بیشتر بخوانید:
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اظهار کرد: قانون‌گذار دولت را مکلف کرده که 90 درصد سوخت‌گیری بنزین و 95 درصد از سوخت‌گیری نفت‌ و گاز در سال 1403  با کارت سوخت شخصی صورت گیرد که درحال تلاش در این زمینه هستیم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر تقریباً 67 درصد سوخت‌گیری بنزین با کارت سوخت شخصی صورت می‌گیرد که این عدد باید به 90 درصد برسد، گفت: بهره‌برداری از سامانه ثبت آنلاین درخواست کارت سوخت، مدت صدور کارت سوخت را به 7 تا 10 روز کاهش خواهد داد.
به گزارش تسنیم، وی با ذکر این‌که بارنامه‌های صوری برای فروش خارج از سیستم سوخت برای مدیریت عرضه سوخت به یک مشکل تبدیل شده‌است، اظهار کرد: بهره‌برداری از سامانه تخصیص نفت‌گاز براساس اسناد حمل برخط، به خودروهای گازوئیل‌سوز تنها امکان سوخت‌گیری در مسیر ترددی که در بارنامه درج شده را خواهد داد و خارج از این مسیر استفاده از کارت سوخت ممکن نخواهد بود.
سالاری‌نسب در پایان عنون کرد: پیش‌بینی می‌شود بهره‌برداری از این سامانه که از خرداد‌ شروع خواهد شد، مانع انحراف نفت‌گاز تا روزانه 5 میلیون لیتر شود.
انتهای پیام
نهال گشت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
سبیت
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز