ثروتمندترین زن روسیه چگونه به اوج قله موفقیت رسید؟

بر اساس داده های فوربس، تاتیانا باکالچوک ثروتمندترین زن روسیه است که ثروت وی 1/4 میلیارد دلار برآورد می شود و این درحالیست که وی درباره علل موفقیت کسب وکار خود کمتر صحبت می کند.

به گزارش کاماپرس به نقل از aif.ru، تاتیانا باکالچوک ثروتمند ترین زن روسیه، زنی دارای تبار کره شمالی است(نام وی پیش از ازدواج «تاتیانا  کیم» بوده است) که از دنیای زنان خانه دار و طبقه متوسط جامعه به فهرست میلیاردرهای روسیه راه یافته است. وی در جوانی به تحصیل در انستیتو دولتی علوم اجتماعی و انسانی مسکو پرداخته و پس از فارغ التحصیلی مدتی به عنوان مترجم مشغول کار بوده است.
خانم باکالچوک زندگی معمولی خود را با ازدواج با یک فیزیکدان ادامه می‌دهد. این ازدواجی معمولی در ابتدا هیچ دروازه ای به دنیای تجارت و ثروت به روی وی باز نمی‌کند اما در حال حاضر شوهر وی مدیریت مارکتینگ کسب وکار خانم باکالچوک را به عهده دارد و ضمن در اختیار داشتن بخش بزرگی از سهام این کسب وکار، نقش مهمی در موفقیت آن ایفا می کند.
ثروتمند ترین زن روسیه بعد از ازدواج صاحب فرزند می‌شود و مدتی به امور معمول خانه‌داری و نگهداری از فرزند مشغول بوده است. در این ایام است که خانم باکالچوک به فکر راه‌اندازی یک کسب وکار می‌افتد و با 700 دلار سرمایه اولیه یک فروشگاه آنلاین تاسیس می‌کند و آپارتمان مسکونی خانواده نیز نقش انبار این فروشگاه آنلاین را ایفا می‌کند. تاسیس این فروشگاه آغاز مسیری است که بعد از 15 سال به مالکیت خانم باکالچوک بر بزرگترین فروشگاه آنلاین روسیه و ثروت 1/4 میلیارد دلاری وی منتهی می‌شود.

مزیت هایی که مشتریان را به فروشگاه خانم میلیاردر جذب می کند

تاتیانا باکالچوک که خود یک مادر خانه دار بوده بازار هدف فروشگاه آنلاین خود را نیز زنان و مادران خانه‌دار قرار می‌دهد و بر رفع نیازهای آنها خصوصا در حوزه پوشاک متمرکز می‌شود. مادران خانه‌دار برای خرید حضوری لباس از فروشگاه های فیزیکی دچار مشکل بودند و این افراد به سرعت جذب بخش لباس فروشگاه آنلاین خانم باکالچوک می‌شوند.
وی همچنین در یک حرکت ابتکاری، مراکزی را برای پرو لباس در نقاط مختلف راه‌اندازی می کند که هر خریدار بتواند در کمترین زمان بدون محدودیت لباس خریداری کند و سپس به این مراکز مراجعه کرده و لباسی را که خریداری کرده، پرو کند و تحویل بگیرد.
ارسال رایگان کالا و بازپس گیری بدون جریمه لباس هایی که در مرحله پرو مورد پسند مشتری قرار نمی گرفت، از دیگر مزیت های فروشگاه اینترنتی خانم باکالچوک بود. امکان مرجوع کردن کالا تا یک سال، ویژگی خاص دیگر این فروشگاه بود که در هیچ فروشگاه مشابه ای دیده نمی شد.

یک فروشگاه اینترنتی با 6 هزار مرکز تحویل در سراسر روسیه

آریاک سفر

این مزایا، موجب افزایش استقبال مخاطبان از این فروشگاه شد و اکنون فروشگاه توت وحشی(Wildberries ) – اسمی که تاتیانا باکالچوک بر فروشگاه اینترنتی خود گذاشته است – توسعه فراوانی پیدا کرده به گونه‌ای که دارای 6 هزار مرکز تحویل کالا در سراسر روسیه است. تاتیانا باکالچوک درباره هدف اساسی خود از تاسیس این فروشگاه یک شعار کلیشه ای را بیان می کند و می‌گوید: اولویت من در راه‌اندازی فروشگاه توت وحشی همواره بر این هدف قرار دارد که مشتریانی که از این فروشگاه خرید می‌کنند از تجربه خرید و پرسنلی که برای این فروشگاه کار می‌کنند، از تجربه همکاری با ما خوشحال باشند. باعث افتخار ماست که تعداد قابل توجهی از مادرانی که از ما خرید کردند چنان از تجربه خرید خود خوشحال بودند که به همکاری با ما تمایل پیدا کردند و به صف همکاران ما پیوستند.

توت وحشی برای مادران جویای کار بهشت است یا جهنم؟

البته روایت پرسنل این فروشگاه از تجربه همکاری با این مجموعه با آنچه تاتیانا پاکالچوک می گوید متفاوت است. یکی از پرسنل توت وحشی – یک مادر جوان – درباره تجربه خود از کار در این مجموعه می گوید: من طی دو ماه ابتدایی کار در این فروشگاه 15 کیلو وزن کم کردم! علت این کاهش وزن، فشار فراوانی است که به پرسنل این فروشگاه وارد می شود چرا که ما باید 2 ساعت پیش از باز شدن مرکز تحویل کالا در محل کار حاضر شویم و کارتن های کالا را باز و کالاها را برای تحویل آماده کنیم. در طول ساعت کاری باید به دقت مراقب مشتریان باشیم و ساعت ناهار هم در اینجا مفهوم چندانی ندارد چرا که اگر کالایی کم شود، قیمت آن از حقوق ما کسر می شود. ضمنا بعد از پایان ساعت تحویل کالا در 9 شب نیز باید ساعاتی را صرف جمع آوری و بسته بندی مجدد کالاهایی که مورد پسند مشتریان قرار نگرفته، کنیم. به گفته وی با وجود این شرایط جهنمی، باز هم پرسنل توت وحشی به کار در این مجموعه رضایت می‌دهند چرا که کمتر کارفرمایی در روسیه وجود دارد که به مادران جوان و مادران تنها، کار بدهد.

ثروتمند ترین زن روسیه

زن میلیاردری که اهل مصاحبه نیست!

موفقیت چشمگیر توت وحشی موجب شده است که علل این توفیق خارق العاده زیر ذره‌بین کارشناسان و رسانه ها قرار گیرد اما خانم پاکالچوک از مصاحبه با رسانه‌ها به بهانه درون گرا بودن، به شدت پرهیز می‌کند. کارشناسان معتقدند موفقیت فروشگاه اینترنتی توت وحشی بیش از هر چیز، مرهون شناخت اداره‌کنندگان این مجموعه از ویژگی‌های روانی مخاطبان است.

موفقیت تجاری در روسیه بدون داشتن روابط خاص ممکن نیست

خانم دیانا فرتمن رئیس انجمن زنان کارفرمای روسیه در این باره می گوید: زنان در خرید، احساسی و عاطفی عمل می‌کنند و با خرید کردن، حس خوبی به دست می آورند. فروشگاه توت وحشی با استفاده از این ویژگی مخاطبان خود را از میان زنان انتخاب کرده و با تکیه بر مدیریت زنجیره تامین و لجستیک به موفقیت رسیده است.
خانم یانا اکولسکایا، بیزنس بلاگر و متخصص کسب وکارهای کوچک در روسیه که خود یک بیزنس لیدی در روسیه به شمار می رود، درباره موفقیت های باکالچوک می‌گوید: کسب موفقیت تجاری در روسیه آن هم در چنین ابعادی بدون داشتن روابط و حمایت های خاص ممکن نیست. بعد از این که شما کسب وکار خود را در این کشور راه‌اندازی می کنید و به موفقیت اولیه می رسید تامین کنندگان کالا بر مسیر موفقیت شما سنگ اندازی می کنند و اینجاست که اگر از روابط و حمایت ها برخوردار نباشید کسب وکار شما نابود می شود و این اتفاقی است که برای بسیاری از کسب وکارها می افتد. ضمنا من اطلاعاتی به دست آورده ام که نشان می دهد همسر خانم باکالچوک چنان که به نظر می رسد یک فیزیکدان معمولی نیست و وی در تجارت کامپیوتر، فعال بوده است.
با وجود این اظهارنظرها، موفقیت کسب وکار خانم باکالچوک ادامه دارد و ثروتمندترین زن روسیه که در عین حال مادر 4 دختر است، به تاخت و تاز در عرصه تجارت روسیه ادامه می دهد.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز