دلار 40 هزار تومان می شود؟/ قیمت روز دلار 9 آذر 1401

امروز مجددا قیمت دلار در مسیر صعودی قرار گرفت و به میانه کانال 35 هزار تومانی نزدیک‌تر شد. قیمت دلار بازار آزاد در روز جاری نسبت به روز گذشته 0.14 درصد بالاتر رفت و به مرز 35 هزار و 450 تومانی رسید. نرخ دلار بازار متشکل نیز در مقایسه با روز قبل 135 تومان بیشتر شد و در محدوده 33 هزار و 685 تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با وجود اینکه دلار نتوانسته به کانال 36 هزار تومانی برسد و افزایشی‌های بازار در این امر ناکام ماندند، اما انگیزه‌ای برای کاهش نرخ این ارز خارجی نیز وجود ندارد. براساس تحلیل فنی دلار، در صورتی که قیمت دلار به پایین محدوده 35 هزار و 200 تومانی برسد، امکان ریزش بیشتر آن دور از انتظار نخواهد بود. اما تاکنون طرف کاهشی بازار نتوانسته دلار را تا این محدوده قیمتی به عقب بکشاند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

برخی از فعالان و صاحبنظران معتقدند روش در پیش گرفته شده توسط بانک مرکزی و تزریق ارز بیشتر به بازار باعث کنترل قیمت دلار شده و به همین دلیل نوسانات جزئی اتفاق می‌افتاد. اما به نظر برخی از مسئولان و مقامات کشور معتقدند که شیوه‌های در پیش گرفته شده، به صورت موقت رشد شدید قیمت دلار را متوقف می‌کنند و به زودی این ارز خارجی مسیر صعود را می‌پیماید. در همین خصوص لطف‌الله سیاهکلی، نماینده مجلس، اعلام کرده اگر این روشی که در جریان پولی و ارزی کشور وجود دارد تغییر نکند، دلار به 40 هزار تومان هم خواهد رسید.

امروز نرخ پوند و یورو هم کاهش پیدا کرد. قیمت پوند نسبت به روز گذشته 0.13 درصد کاهش پیدا کرد و به مرز 42 هزار و 564 تومانی رسید. نرخ یورو نیز در مقایسه با روز قبل 93 تومان پایین آمد و در محدوده 36 هزار و 754 تومانی قرار گرفت.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
ایمالز
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز