تویوتا و مزدا به دنبال خودروهای هیدروژنی

خودروسازان ژاپنی، تویوتا و مزدا خودروهای مجهز به موتورهای احتراق داخلی را در یک مسابقه جاده‌ای به نمایش گذاشتند که با سوخت‌های کربن خنثی کار می‌کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار جدیدترین خودروها اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از CNBC، در این رویداد شنبه، ۱۳ نوامبر ۲۰۲۱ در اوکایاما در غرب ژاپن برگزار شد.

موتور خودروهای تویوتا از هیدروژن و مزدا از سوخت بیودیزل استفاده می‌کنند؛ از جمله سوخت‌هایی که از منابع زیست توده و منابع طبیعی و تجدید پذیر به دست می‌آیند. همچنین سوبارو اعلام کرد، قصد دارد سال آینده، با موتوری با سوخت مصنوعی مشتق از زیست توده به بازار بیاید‌.

نایائوکی ساکاماتو، یکی از مهندسین ارشد تویوتا، در یک جلسه توجیهی اظهار کرد: موتورهای سنتی فقط باید با روش‌های جزئی مانند تغییر سیستم‌های تامین سوخت بهینه شوند تا قابلیت بهره‌گیری از سوخت هیدروژنی را داشته باشند.

آریاک سفر

اخبار مرتبط را بخوانید:

سوخت هیدروژنی به جای خودروی الکتریکی

این اقدامات نشان می‌دهد که خودروسازان ژاپنی با خودروهای هیبریدی، الکتریکی و خودروهای هیدروژنی به دنبال ایفای نقشی پررنگ در کربن‌زدایی از صنعت خودرو هستند.

ناگفته نماند این باور خودروسازان ژاپنی در تعارض با ایده سایر کمپانی‌ها نظیر جنرال موتورز، جگوار لندرور و ولوو است که با تولید خودروهای برقی در تلاش برای دست‌یابی به خودروهای بدون کربن هستند.

لازم به ذکر است مسئله محیط زیست، امروزه به یکی از دغدغه‌های مهم، نه تنها در جامعه جهانی، بلکه برای مصرف‌کنندگان تبدیل شده است و کمپانی‌های خودروسازی بزرگ می‌توانند با ارائه خدماتی از این دست، نقشی محوری و تعیین‌کننده در این زمینه داشته باشند.

مرتبط با : تویوتامزدا
نرم افزار حسابداری
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز