خرید واکسن کرونا خارجی به مرحله اجرا رسید؛ 200 میلیون یورو پرداخت اولیه

بانک مرکزی اعلام کرده است که مشکل خرید واکسن کرونا خارجی رفع شده و در مرحله اول 200 میلیون یورور برای خرید واکسن اختصاص داده است.

به گزارش کاماپرس، در حالی که روزهای گذشته اختلافات بر سر واردات و خرید واکسن کرونا خارجی بالاگرفته بود و گروه های سیاسی همدیگر را به مانع تراشی در راه خرید واکسن خارجی و انتقال ارز متهم می کردند، امروز خبر رسیده که مانعی برای خرید واکسن وجود ندارد.

رئیس بانک مرکزی در یک پست اینستاگرامی توضیح داده که مشکل انتقال پول برای خرید واکسن کرونا خارجی رفع شد و منابعی را نیز به این امر اختصاص داده اند.

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی  در پستی اینستاگرامی نوشت: در یکی از پست‌های قبلی‌ام تاکید کردم که تحریم آمریکا و نیاز به اخذ موافقت اوفک، موجب شده است تا مسئله خرید واکسن کرونا از کوواکس covax) ) با مشکل و تأخیر رو به رو شود. در این خصوص چند نکته را برای اطلاع مردم عزیز اعلام می‌کنم:

موافقت اولیه برای انتقال از حساب یک بانک (غیر از منابع بانک مرکزی  در کره) بامداد امروز دریافت شد و دستور پرداخت وجه را صادر کردیم. پیگیری‌های لازم در این زمینه بی وقفه ادامه دارد.

آریاک سفر

بانک مرکزی ایران برای خرید واکسن کرونا در این مرحله ۲۰۰ میلیون یورو تخصیص داده است. در صورت نیاز، منابع بیشتری نیز تأمین خواهیم کرد.

هماهنگی لازم را با وزارت بهداشت در این خصوص داریم و مردم عزیز مطمئن باشند که خرید و انتقال واکسن کرونا در اسرع وقت انجام خواهد شد.

حمایت از واکسن تولید داخل

در کنار اقدام برای تخصیص ارز خرید واکسن کرونا، حمایت و پشتیبانی لازم، برای تامین ارز تجهیزات مورد نیاز خط تولید برای تولید داخلی واکسن را با اولویت خاص، پیگیر هستیم. به همه تلاشگران این عرصه خسته نباشید می‌گویم.

اخبار مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : بانک مرکزی
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز