قیمت واکسن کرونا خارجی اعلام شد

قیمت واکسن های خارجی کرونا با توییت یک مقام بلژیکی فاش شد، این پیام توییتری که قیمت واکسن ها در آن نوشته شده بود بعد از لحظاتی پاک شد.

به گزارش کاماپرس، با استناد به این توییت انواع واکسن های کرونا در اروپا و آمریکا قمیتی متفاوت از هم را دارند، برای مثال واکسن فایزر-بایون‌تک و آکسفورد در اروپا ارزان تر از آمریکاست.

وزیر امورخارجه بلژیک صحت اطلاعات توییت خود را تایید کرد و گفت این آمار در مقابل آن اعلام شد که مخالفان مدعی شدند در بودجه سال ۲۰۲۱ بلژیک، هیچ مبلغی برای پرداخت واکسن تخصیص داده نشده است.

قیمت‌گذاری دارو به عوامل مختلفی از جمله تخفیف‌های حجمی و سایر وعده‌های خاص دولت‌ها هنگام امضای قراردادها وابسته است.

قیمت انواع واکسن کرونا در اروپا و آمریکا

آریاک سفر

فایزر: طبق اطلاعات افشاشده ایالات‌متحده قیمت‌های بالاتری از اروپا پرداخت کرده است. موسسه برنشتاین اعلام کرده اتحادیه اروپا برای واکسن فایزر، در مقایسه با آمریکا ۲۴ درصد تخفیف داشته است. بخشی از این تفاوت ممکن است به این دلیل باشد که اروپا به بودجه تحقیقات بایون‌تک کمک کرده است.

شرکت فایزر در پاسخ به سوالی درباره این اختلاف قیمت بین ایالات‌متحده و اتحادیه اروپا بیان کرده که یک علت آن است که اتحادیه اروپا دوبرابر آمریکا واکسن خریداری کرده است. این شرکت آمریکایی-آلمانی اعلام کرده برای واکسن موسوم به فایزر-بایون‌تک از یک قاعده قیمت‌گذاری مشخص بر اساس حجم و تاریخ تحویل واکسن تبعیت می‌کند.

قیمت واکسن آکسفورد-آسترازنکا
طبق گفته موسسه برنشتاین، ایالات‌متحده برای هر دز واکسن آکسفورد-آسترازنکا که در دست تولید است، ۴ دلار پرداخت خواهد کرد. این عدد در مقایسه با قیمت اتحادیه اروپا که ۷۸/ ۱ یورو است، ۴۵ درصد گران‌تر است. گرچه ایالات‌متحده برای کمک به توسعه تحقیقات آکسفورد برای دستیابی به واکسن ۲/ ۱ میلیارد دلار هزینه کرده اما قیمت بالاتری پرداخت می‌کند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

پیش از این گفته شده بود که بر اساس هزینه تولید، انتظار می‌رود قیمت هر دز واکسن آکسفورد-آسترازنکا بین ۳ تا ۵ دلار باشد. اما مشخص نیست که چرا سازندگان این واکسن با اتحادیه اروپا بر سر رقم بسیار پایین‌تری یعنی ۱۹/ ۲ دلار توافق کرده‌اند.

قیمت واکسن مدرنا در بازار

واکسن مدرنا که در ایالت ماساچوست آمریکا تولید می‌شود و با ۵/ ۲ میلیارد دلار سفارش از دولت ایالات‌متحده مواجه است، برای اروپا ۲۰ درصد گران‌تر است. هر دز برای اتحادیه اروپا ۱۸ دلار و برای ایالات‌متحده ۱۵ دلار در نظر گرفته شده است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز