خرید خودرو از بورس کالا ؛ هرآنچه باید بدانید

عرضه خودروهای پرطرفدار با قیمتی نزدیک به پایه و ارزان‌تر از بازار آزاد سبب شده تا بسیاری افراد به‌دنبال خرید خودرو موردنظر از بورس کالا باشند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

خرید خودرو از بورس کالا البته نیازمند دارا بودن کد بورسی و کد بورس کالا است. بسیاری افراد به سبب عدم آگاهی از پروسه ثبت‌ سفارش، از خرید خودرو موردعلاقه‌شان صرف‌نظر می‌کنند، به همین سبب کاماپرس در ادامه چگونگی خرید خودرو از بورس کالا را بررسی خواهد کرد؛

ثبت‌نام در سجام گام اول خرید خودرو از بورس کالا

در اولین مرحله، افراد متقاضی خرید خودرو از بورس کالا باید در سامانه سجام ثبت‌نام کرده باشند. این سامانه برای ارائه خدمات یکپارچه و فراگیر به فعالان بازار سرمایه ایجاد شده است. متقاضیان با مراجعه به سایت سجام می‌توانند با وارد کردن اطلاعات خواسته شده ثبت‌نام خود را کامل کنند و سپس احراز هویت صورت گیرد.

پس از سجامی شدن، متقاضی باید در یک کارگزاری معتبر ثبت‌نام کند تا پروسه انجام معاملات راحت‌تر صورت گیرد. پس از تکمیل اطلاعات در یک کارگزاری معتبر، فرد می‌تواند کد بورس کالا را دریافت کند.

آریاک سفر

بیشتر بخوانید:

انتخاب کارگزاری و تکمیل اطلاعات

با ورود به بخش دریافت کد بورسی در سایت یک کارگزاری معتبر ابتدا باید شماره ملی و شماره تلفن همراه وارد شود. پس از ورود این اطلاعات و پس از  پیامک تایید، تمامی اطلاعات هویتی از سایت سجام به سایت کارگزاری فراخوانی می‎شود. پس از بررسی و صحت اطلاعات، فرد وارد صفحه وارد کردن اطلاعات آدرس و شغل خواهد شد. پس از کامل کردن موارد خواسته شده، نوع فعالیت باید خریدار خودرو انتخاب شود. پس از انتخاب این مورد و تکمیل اطلاعات، متقاضی وارد صفحه تکمیل اطلاعات مالی خواهد شد.

چگونگی ایجاد حساب وکالتی

برای دریافت کد بورس کالا فرد باید یک حساب وکالتی معرفی کند. در بخش اطلاعات بانکی متقاضی باید به قسمت معرفی‌نامه‌های حساب وکالتی بازار فیزیکی بورس کالا مراجعه کند و پس از انتخاب بانک مورد نظر، وارد فرم معرفی خواهد شد. پس از دریافت فرم، متقاضی باید به بانک موردنظر به‌جهت ایجاد حساب وکالتی مراجعه کند. پس از دریافت حساب وکالتی، این اطلاعات باید در سامانه سجام نیز به‌روز شود که با ویرایش اطلاعات حساب، این امر صورت خواهد گرفت.

دریافت کد بورس کالا

پس از تکمیل این مراحل، فرد باید اسناد و مدارک خواسته شده در سایت را آپلود کند. از مدارک الزامی و موردنیاز برای آپلود در این بخش می‌توان به تصویر امضا، صفحات شناسنامه و پشت و رو کارت ملی اشاره کرد. در مرحله نوع درخواست، فرد باید بازار فیزیکی بورس کالا را انتخاب و صحت اطلاعات وارد شده را تایید کند. در انتها قبول مقررات و تایید نهایی نیز باید کلیک شود.

ثبت‌نام در این مرحله تکمیل می‌شود و پس از صدور کد بورس کالا، نام کاربری و رمز عبور سامانه ثبت سفارش خودرو برای متقاضی ارسال خواهد شد.

چگونگی ثبت سفارش در بورس کالا

متقاضیان ثبت سفارش خودرو از بورس کالا ابتدا باید به سامانه Ebgo مراجعه و سپس وارد شوند. پس از ورود به سامانه، فرد باید گزینه خرید از بورس و سپس خرید خودرو را انتخاب کند. پس از انتخاب این مرحله، لیستی از خودروهای قابل عرضه به همراه تمامی اطلاعات نشان داده خواهد شد. پس از مشاهده تمامی اطلاعات مرتبط با خودرو موردنظر، متقاضی خرید می‌تواند ارسال سفارش کند.

انتهای پیام

مرتبط با : بورس کالای ایران
نرم افزار حسابداری
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز