حقوق کارگران در سال ۱۴۰۰ فقط ۷۴۶ هزار تومان بیشتر شد

حقوق کارگران در سال ۱۴۰۰ با افزایش ۳۹ درصدی و با احتساب مبلغ بن خواربار، حق مسکن و سایر مزایای جانبی مزد به بیش از ۴ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

به گزارش کاماپرس، سرانجام تکلیف حقوق کارگران در سال ۱۴۰۰ در دویست و نود و هفتمین نشست شورای عالی کار مشخص شد. جلسه تعیین حقوق کارگران از ساعت ۱۷ روز شنبه با حضور وزیر کار، نمایندگان گروههای کارگری و کارفرمایی و معاونین وزرای اقتصادی آغاز شد و بعد از ۶ ساعت به پایان رسید.

خروجی جلسه ۶ ساعته تعیین حقوق کارگران در سال ۱۴۰۰ تصویب افزایش ۳۹ درصدی حداقل حقوق بود تا پایه حقوق کارگران با ۷۴۶ هزار تومان افزایش از یک میلیون و ۹۱۲ هزار تومان به ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان برسد. حقوق پایه روزانه در سال ۱۴۰۰ برا ی هر روز حدود ۸۸۵۱۶۵ ریال است. این مبلغ در سال ۹۹ حدود ۶۳۷۰۰۰ ریال بود.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید 

اعضای شورای عالی کار همچنین مبلغ بن خواربار کارگران را افزایش دادند، بر این اساس بن خواربار کارگران در سال ۱۴۰۰ حدود ۴۵۰ هزار تومان است. کمک هزینه مسکن کارگران هم که تا حدود ۳۰۰ هزار تومان بود، با تصویب این شورا دوبرابر شد و به ۶۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد. البته حق مسکن تنها گزینه بسته مزدی کارگران است که برای اجرایی شدن باید به تصویب هیات وزیران برسد تا در فیش حقوقی سال آینده کارگران لحاظ شود.

آریاک سفر

از دیگر مصوبات شورای عالی کار افزایش ۲۶ درصدی سایر سطوح مزدی به اضافه رقم ثابت ۸۲۷۸ تومان و ماهانه ۲۴۸ هزار و ۳۵۰ تومان بود.

همچنین پایه سنوات برای کارگران قرارداد موقت و دائم مشمول قانون کار با بیش از یک سال سابقه ۱۴۰ هزار تومان و حق اولاد نیز ۳۴۵ هزار تومان تعیین شد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز