به حقوق بازنشستگان فورا رسیدگی کنید؛ بازنشستگان به مجلسی ها هشدار دادند

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام کرد، کمیسیون تلفیق بودجه باید در چند روز آینده تکلیف بازنشستگان را در متن بودجه سال آینده مشخص کند.

به گزارش کاماپرس، سهم بازنشستگان تامین اجتماعی از بودجه سال ۱۴۰۰ مشخص نیست. به گفته علی دهقان‌کیا رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، ۹۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت اجرای همسان‌سازی در صندوق‌های بازنشستگی اختصاص پیدا کرده است، اما سهم سازمان تامین اجتماعی مشخص نیست.

دهقان کیا دراین باره می گوید:«بدهی دولت بهترین منبع برای تداوم اجرای متناسب‌سازی در سازمان تامین اجتماعی است و دولت نباید کاری کند که بازنشستگان تامین اجتماعی فکر کنند، که از تعهداتش در قبال آنها فاصله گرفته است. با این حال بند (و) تبصره (۲) لایحه بودجه ۱۴۰۰ به گونه‌‌ای تنظیم شده است که بازنشستگان در قبال رفتار دولت به چنین نتیجه‌ای می‌رسند. به همین دلیل الحاقیه‌ای برای بند (د) تبصره (۱۲) لایحه بودجه ۱۴۰۰ تهیه و به کمیسیون تلفیق بودجه مجلس ارسال شد.»

اخبار مهم مرتبط را بخوانید 

متن این الحاقیه تاکید می‌‌‌‌کند که دولت مکلف است صرفا برای متناسب‌سازی و ترمیم مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی، معادل ۱۰۰ هزار میلیارد ریال از محل ارائه حق الامتیاز واگذاری سهام حقوق مالکانه از اموال و دارایی‌های غیرمنقول دولت به سازمان تامین اجتماعی واگذار کند.

آریاک سفر

تکلیف مشخص نشود، تجمع اعتراضی به راه می اندازیم

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران، در ادامه به ایلنا می گوید:« متاسفانه کاسه صبر بازنشستگان در قبال رفتارهای دولت سریز شده است. به همین دلیل اگر دولت و کمیسیون تلفیق تکلیف را مشخص نکنند، حتما با برگزاری یک اجتماع صنفی بزرگ، مراتب اعتراض خود را اعلام می‌کنیم.

به مراجع نظارتی و انتظامی هم اعلام کرده‌ایم که قصد برگزاری چنین تجمع را داریم و آنها هم اعلام کرده‌اند که در مورد معیشت بازنشستگان حق با شماست.

به همین دلیل کمیسیون تلفیق بودجه باید ظرف چند روز آینده تکلیف بازنشستگان تامین اجتماعی را به صراحت در متن بودجه سال آینده مشخص کند. در غیر این صورت برگزاری یک اعتراض صنفی حتمی است و بازنشستگان کوتاه نمی‌آیند.»

بازنشستگان تامین اجتماعی به تبعیض ها اعتراض دارند

دهقان‌کیا در مورد میانگین تفاوت افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰، می گوید:« میانگین افزایش حقوق ماهیانه بابت متناسب‌سازی هر بازنشسته تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰، معادل ۵۳۴ هزار تومان و همین رقم برای بازنشستگان کشوری ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است؛ یعنی حدود ۷ برابر.

در موارد متعددی دریافتی یک بازنشسته کشوری با سنوات خدمت، سمت و سطح اشتغالی یکسان در مقایسه با یک بازنشسته تامین اجتماعی پس از اجرای همسان‌سازی به حدود ۳ برابر رسیده است؛ یعنی با فرض شرایط کاملا یکسان از نظر سابقه، محل خدمت، تحصیلات به صرف اختلاف در نوع صندوق یک بازنشسته تامین اجتماعی ۴ میلیون تومان و بازنشسته کشوری ۱۲ میلیون تومان دریافت می‌کند. به همین دلیل بازنشستگان تامین اجتماعی به تبعیضی که تیم اقتصادی دولت میان بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی ایجاد کرده است، اعتراض دارند. »

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز