جمعیت جهان برای اولین بار پس از طاعون کاهش می‌ یابد

ژیوار

طبق مطالعات انجام شده توسط دانشمندان، جمعیت جهان برای اولین بار در قرن ۲۱ پس از طاعون در حال کاهش است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، این مطالعه ادعا می‌کند تعداد افرادی که بچه دار می‌شوند هرگز اینقدر کم نبوده و بدان معنیست که جمعیت جهان برای اولین بار پس از قرن‌ها در حال پیر شدن است.

بیشتر بخوانید:

طبق تحقیقات یک دانشمند بهداشت جهانی، جمعیت زمین در سال ۲۰۶۴ به اوج خود، یعنی عدد ۹.۷ میلیارد نفر خواهد رسید اما پس از آن، تا سال ۲۱۰۰، یعنی کمتر از ۸۰ سال آینده، به حدود ۸.۸ میلیارد کاهش می‌یابد.

دریان سفر امید

آخرین باری که جمعیت جهان کاهش یافت، در اواسط قرن ۱۴ و به دلیل شیوع مرگ سیاه یا همان طاعون بود، اما این اولین بار است که جمعیت به دلایلی غیر از قحطی و بیماری کاهش خواهد یافت.

حتی جدیدترین ویروس همه‌گیر که تمام جهان را تحت تأثیر قرار داد نیز در این موضوع دخیل نیست و کاهش باروری اختیاری دلیل اصلی آن عنوان شده است.

این پیش‌بینی‌ها دربرگیرنده ۲۷ کشور جهان از جمله کشورهای پرجمعیت مانند کره جنوبی و چین می‌شود. انتظار می‌رود جمعیت چین از ۱.۴ میلیارد نفر در سال ۲۰۱۷ به ۷۳۲ میلیون نفر در سال ۲۱۰۰ کاهش یابد.

دلیل این کاهش بزرگ، این است که افراد بیشتری به ابزار پیشگیرانه بارداری دسترسی خواهند داشت و آموزش مداوم در مورد حاملگی‌های ناخواسته بر ناخودآگاه مردم تأثیر خواهد گذاشت. این موضوع نرخ باروری جهانی را از ۲.۳۷ در سال ۲۰۱۷ به ۱.۶۶ در سال ۲۱۰۰ کاهش خواهد داد.

انتهای پیام

نهال گشت
سبیت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز