تکانه جزئی قیمت دلار به سمت پایین / 30 شهریور 1401

لست سکند

قیمت دلار بازار آزاد نسبت به روز گذشته 50 تومان کاهش قیمت داشت و در محدوده 31 هزار و 570 هزار تومانی قرار گرفت. اما نرخ دلار بازار متشکل در مقایسه با دیروز 100 تومان بیشتر شد و به مرز 28 هزار و 680 تومانی رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با وجود اینکه خبر مثبت جدیدی از مذاکرات برجام مخابره نشده و هنوز ناامیدی‌های زیادی نسبت به این موضوع وجود دارد، اما قیمت دلار کاهش پیدا کرد. برخی معتقدند یکی از دلایل کاهش قیمت دلار، سفر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، به نیویورک است و معامله گران به دلیل احتمال انجام مذاکرات در حاشیه اجلاس سران، با احتیاط رفتار می‌کنند. گروهی دیگر علت کاهش نرخ دلار را در افزایش عرضه این ارز می‌دانند. در واقع به عقیده گروهی از فعالان بازار ارز، بازارساز میزان عرضه دلار را بیشتر کرده تا قیمت آن پایین برود. البته این اقدام بازارساز فنر قیمت دلار را بیش از پیش جمع خواهد کرد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

معامله گران ارزی در انتظار ریزش قیمت دلار

با وجود شرایطی که این روزها در کشور حاکم است، برخی تصور کردند که بیشتر معامله گران در موقعیت خرید قرار خواهند گرفت. اما هنوز بازار این وضعیت کنونی و جو به وجود آمده واکنشی نشان نداده است. به نظر خریداران ارزی منتظر عرضه بیشتر ارز و کاهش سریع‌تر قیمت دلار و دیگر ارزهای مهم بازار هستند. در حال حاضر فشار بازارساز کاهش پیدا کرده است.

امروز نرخ پوند و یورو نیز همانند دلار در مدار کاهشی قرار گرفت. امروز قیمت یورو نسبت به روز قبل 347 تومان دیگر کاهش پیدا کرد و به مرز 31 هزار و 295 تومان رسید. نرخ پوند هم در مقایسه با روز گذشته 0.97 درصد کم شد و در محدوده 35 هزار و 828 تومان قرار گرفت.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز