توصیه های مهم بهداشتی در سفر به کیش

لست سکند

طبق آماری که در نشریه‌های مختلف جهان به انتشار رسیده بین 22 تا 64 درصد مردم در حین سفر یا پس از آن دچار بیماری می‌شوند؛ بنابراین عمل به توصیه‌ها در خصوص بهداشت و سلامت امر مهمی به نظر می‌رسد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

در ادامه کاماپرس مهم‌ترین توصیه‌های بهداشتی در حین سفر به جزیره کیش را بررسی می‌کند.

شرایط بهداشتی و آب‌و‌هوایی مقصد

اولین توصیه بهداشتی در هنگام سفر، شناخت مقصد و شرایط مختلف آن است. پیش از سفر نیاز است که سرویس‌ها و امکانات بهداشتی مقصد به‌خوبی شناخته شود. به عنوان مثال اگر مقصد جزیره کیش است، بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های نزدیک به اقامتگاه و نوع خدمات بهداشتی آنها باید شناخته شوند تا در صورت بروز مشکل آمادگی لازم برای مواجهه با آن وجود داشته باشد. دیگر موضوع مهم چک کردن وضعیت آب‌و‌هوایی مقصد است. جزیره کیش آب‌و‎هوای گرم و مرطوبی دارد؛ بنابراین نیازی به  همراه داشتن لباس گرم نیست. اما اگر مقصد شهری با آب‌و‌هوای سرد باشد، همراه داشتن لباس گرم الزامی است.

راز آسمان پایتخت

انتخاب غذا و رستوران مناسب

خوردن و نوشیدن خوراکی‌های آلوده عامل مهمی در ایجاد بیماری است. در هنگام مراجعه به رستوران باید به‌خوبی درباره غذاهای آن تحقیق کرد. پرس‌و‌جو از افراد محلی منطقه کیش و یا جستجو در اینترنت می‌تواند منبع مناسبی برای کسب اطلاعات باشد. بهتر است غذاهای خام مانند سالاد در رستوران صرف نشود؛ چراکه احتمال آلوده بودن آنها بیشتر از سایر موادغذایی است. نکته مهم دیگر اطمینان از کیفیت آب لوله‌کشی است. اگر اطمینانی از بابت کیفیت آب لوله‌کشی محل وجود ندارد، باید از آب معدنی و بطری استفاده شود.

توصیه‌های بهداشتی روزمره در سفر

در هنگام سفر نکات بهداشتی کوچکی وجود دارد که عمل کردن به آنها می‌تواند ضامن سلامتی باشد. اولین نکته آنکه دست‌ها باید به‌صورت مرتب شسته شوند. شستن دست‌ها پیش از غذا خوردن از اهمیت بالایی برخوردار است. همانند روزهای معمولی در سفر نیز حتما از مسواک و نخ‌دندان استفاده شود تا مشکلی برای دهان و دندان ایجاد نشود.

بیشتر بخوانید:

نکته مهم دیگر مراقبت در خصوص ارتباط با حیوانات و حشرات است. منطقه کیش به خاطر آب‌و‌هوای گرم و نزدیکی به دریا تنوع جانوری داشته و حشرات زیادی دارد. بهتر است حیوانات لمس نشوند و در صورت گزیده شدن توسط حشرات سریعا به پزشک مراجعه شود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز