تغییر مدیران با انگیزه سیاسی؛ عدم تحول در صنعت خودروسازی

یک کارشناس صنعت خودرو از از بازگشت طرح قرعه‌کشی برای فروش محصولات هایما ایران خودرو خبر داد و گفت: این طرح بر اساس نظر کمیته خودرو و برخلاف تصمیمات کمیته و وزیر صمت بوده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از برنا، حسین دلاور کارشناس صنعت خودرو گفت: بازگشت شرایط قرعه‌کشی توسط کمیته خودرو برخلاف وزیر صمت که در جهت حذف قرعه کشی بوده صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید:

دلاور ادامه داد: در شرایطی که افزایش تولید هایما در کشور در حال اجراست، کمیته خودرو با این تصمیم یک گام به سمت عقب برداشته است. این قرعه‌کشی در شرایطی برگزار می‌شود که این خودرو شامل دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو نمی‌شود و کمیته خودرو بر خلاف تصمیمات خود عمل کرده است.

آریاک سفر

در حالی که رقبای این خودوها مانند دیگنیتی و فیدلیتی از گروه بهمن موتور بدون قرعه‌کشی ارائه می‌شوند. حذف شیوه قرعه‌کشی سبب حذف تقاضای کاذب و در نهایت تعادل بازار می‌شود. مثلا در مراحل فروش دو محصول بهمن موتور شاهد حذف تقاضاهای کاذب بودیم.

این کارشناس صنعت خودرو عرضه 100 هزار دستگاه ایران خودرو تا پایان سال را بعید دانست و گفت: افزایش عرضه توسط این شرکت از طریق تولید صورت نمی‌گیرد و خودروهای ناقص در پارکینگ تکمیل و عرضه خواهند شد تا میزان ظرفیت عرضه افزایش یابد.

دلاور در خصوص احتمال تغییر مدیران خودروسازی گفت: گزینه‌های مختلفی برای مدیریت این شرکت‌ها اعلام شده است که اگر تغییر مدیران به علت هم هدف شدن با وزرات صمت باشد، مدیران در حال حاضر سایپا و ایران خودرو با وجود نقدهای وارد شده بر آنها با سیاست وزارت صمت همراه بوده‌اند.

با توجه به عملکردهای مدیران به نظر می‌رسد تغییر مدیریت به دلایل انگیزه‌های سیاسی صورت می‌گیرد که نباید اینگونه باشد. مدیران انتخابی باید تخصص کافی و شرایط مدیریت در صنعت خودرو را داشته باشند؛ زیرا اگر در انتخاب مدیران این صنعت دقت صورت نگیرد، صنعت خودروسازی تحولی به خود نخواهد دید.

مرتبط با : ایران خودروسایپاگروه بهمن
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز