تعطیلی کرونایی شعب مک دونالد در انگلستان

شیوع کرونا در انگلستان و خطر فراگیر شدن این ویروس، شعب رستوران‌های مک دونالد را در این کشور به سمت تعطیلی برد.

به گزارش کاماپرس ،  انتشار ویروس کرونا زنگ خطر تعطیلی بسیاری از رستوران‌های بزرگ دنیا را به صدا درآورده است، مک دونالد نیز به عنوان بزرگترین رستوران زنجیره‌ای دنیا نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. پیش از این بسیاری از شعب این رستوران در کشور چین به دلیل کرونا تعطیل شد و حالا با گسترش این ویروس در انگلستان و ایرلند، قرار است ۱۲۷۰ شعب این رستوران در این کشور نیز به صورت موقت از روز دوشنبه 23 مارس تعطیل شود.

این اقدام با توجه به دستور بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا مبنی بر تعطیلی رستوران‌ها و کافه‌های و مراکز تفریحی این کشور به دلیل انتشار کرونا اتخاذ شده است.این درحالیست که کریس کمپزینسکی، مدیر اجرایی مک دونالد همزمان با انتشار این خبر اعلام کرده است این شرکت 95 درصد رستوران های خود را در چین، مرکز شیوع این ویروس با توجه به کاهش آمار مبتلایان به کرونا  و همچنین بهبود شرایط این کشور باز کرده است.

پیش از این در فضای مجازی ویدئویی منتشر شد که حکایت از حمله و یورش برخی از مردم انگلستان به فروشگاه‌ها به بهانه کرونا داشت و بحران کرونا در این کشور را نشان می‌داد. البته همانطور که رستوران  مک دونالد  اعلام کرده است هدف از تعطیلی مک دونالد حفظ سلامت کارکنان این مجموعه است.

آریاک سفر

در حال حاضر  حدود ۱۳۵ هزار نفر را در بریتانیا به کار گرفته که بیشتر آنها قراردادهایی مبتنی بر پرداخت ساعتی دارند. گفته می‌شود کارکنان اصلی که توسط شرکت استخدام شده‌اند،‌ تا حدود دو هفته دیگر حقوق کامل خود را خواهند گرفت. مک دونالد انتظار دارد تا آن زمان بسته کمک مالی دولت بریتانیا، که گفته بود تا ۸۰ درصد حقوق کارمندان را پرداخت می کند، اجرایی شده باشد.

مک دونالد بزرگترین رستوران زنجیره‌ای جهان است که در 119 کشور دنیا بیش از ۳۵٬۰۰۰ شعبه دارد. با این حال این رستوران در برخی از کشورها مثل ایران، برمودا، مقدونیه، یمن،مونتنگرو، کره شمالی، زیمبابوه، بولیوی و ایسلند هیچ شعبه‌ای ندارد.

مرتبط با : مک دونالد
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز