تخفیف شروط ثبت نام مسکن ملی به نفع مالباختگان بورس

با اصلاحات جدید در شروط ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن، کسانی که از سال 95 به بعد مالک آپارتمان نبوده‌اند نیز، می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار مسکن، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از همشهری، بر اساس آخرین اصلاحات انجام‌شده، شرط نداشتن مالکیت از سال 1384 به بعد، اصلاح شد و حالا این دوره زمانی از 16 سال به 5 سال کاهش یافته است؛ یعنی کسانی که از میانه 1395 به بعد مالکیت خصوصی نداشته‌اند، می‌توانند در نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند.

در سال‌های اخیر، جهش نرخ ارز و تورم‌های متوالی باعث شد بسیاری از افراد، از پس‌اندازها و سرمایه‌گذاری‌های قبلی خود استفاده کنند. در این میان، صعود بورس در سال 1399 باعث شد برخی از این افراد، سرمایه‌های خود را به بورس انتقال دهند و حتی خانه‌های خود را بفروشند! اما با ریزش سنگین قیمت سهام در بورس، به مالباختگان بورسی تبدیل شدند.

بیشتر بخوانید:

آریاک سفر

در این وضعیت با توجه به شرط دوره مالکیت در ثبت‌نام مسکن دولتی، این افراد حتی امکان ثبت‌نام و خرید در نهضت ملی مسکن را نیز نداشتند و حمایت‌های دولتی هم شامل حال آنها نمی‌شد.

حالا با تغییرات صورت‌گرفته، فعلاً مالباختگان پنج سال قبل یعنی کسانی که از میانه سال 95به قبل، مالکیت خصوصی خود را از دست داده باشند، اجازه دارند در نهضت ملی مسکن هم ثبت‌نام کنند؛ اما همچنان وضعیت برای کسانی که پول خود را در بورس باخته‌اند، تغییری نکرده است و حداقل تا 5 سال بعد از تاریخ انتقال سند مالکیت خود، قادر به دریافت مسکن دولتی نخواهند بود.

شرط سکونت هم تعدیل شد

در کنار اصلاح شرط دوره مالکیت، شرط 5 سال سابقه سکونت در شهر محل تقاضای مسکن دولتی نیز برای چند مورد استثنا تعدیل شده است به‌گونه‌ای که این شرط برای مهاجران از کلانشهرها به سایر شهرها، به یک سال کاهش می‌یابد و برای آن دسته از کارمندان دولت نیز که به استناد حکم دستگاه ذیربط به شهر دیگری جز استان تهران منتقل می‌شوند، شرط سابقه سکونت، اعمال نخواهد شد.

ثبت نام در نهضت ملی مسکن، متکی به احراز 4 شرط اصلی است؛ آن‌ها باید ضمن متأهل بودن، از ابتدای انقلاب از امکانات دولتی برای خانه‌دار شدن استفاده نکرده و در شهر محل تقاضا نیز پنج سال سابقه سکونت داشته باشند که شرط سابقه 5 سال سکونت پیش از آغاز ثبت‌نام مسکن دولتی برای مهاجران از کلانشهرها به سایر شهرهای کشور به‌غیراز استان تهران تعدیل شد و به یک سال رسید؛ اما شرط چهارم، نداشتن سابقه مالکیت خصوصی از سال 1384 به بعد بوده که حالا این شرط برای همه متقاضیان ثبت‌نام مسکن دولتی به پنج سال کاهش یافته است.

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز