ثبت نام مسکن ملی در شهرهای مختلف

لست سکند

ثبت نام در شهرهای جدید نهضت ملی مسکن برای برخی ساکنان کلان شهرها امکان‌پذیر شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار مسکن اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از خبرآنلاین، بر اساس اطلاعیه معاونت مسکن و ساختمان وازارت راه‌وشهرسازی ساکنان واجدالشرایط کلان‌شهرها می‌توانند در 28 شهر جدید از 11 استان نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کنند. افرادی که قبلا ثبت‌نام کرده‌اند و خواهان تغییر شهر محل ثبت نام هستند، در این مرحله می‌توانند درخواست قبلی‌شان را لغو و درخواست جدیدی ثبت کنند.

اسامی شهرهای جدید و شرایط ثبت‌نام

در استان آذربایجان شرقی ساکنان تبریز می‌توانند در شهر سهند ثبت‌نام کنند. ساکنان استان اصفهان در فولادشهر، بهارستان و مجلس نیز امکان ثبت‌نام دارند. علاقمندان به زندگی در مسکن ملی فولادشهر نیز باید ساکن لنجان، نجف‌آباد، فلاورجان و خمینی‌شهر اصفهان باشند.

همچننی ثبت‌نام در شهر مجلسی نیازمند سکونت در کلیه شهرستان‌های اصفهان است. متقاضیان ثبت‌نام در هشتگرد نیز باید حتما ساکن البرز باشند. مسکن ملی عالیشهر هم برای زندگی متقاضیان از ساکنان بوشهر در نظر گرفته شده است. البته افرادی که ساکن عسلویه، نخل تقی و چاه مبارک هستند نیز می‌توانند در نایبند ثبت‌نام کنند.

راز آسمان پایتخت

اخبار مرتبط را بخوانید:

در استان تهران اگر فرد ساکن تهران باشد، می‌تواند در شهرهای پرند، ایوانکی، هشتگرد، رباط‌کریم و پاکدشت ثبت‌نام کند. البته ساکنان قیام‌دشت فقط می‌توانند در مسکن ملی شهر پاکدشت ثبت نام کنند و افرادی که در شهریار، بهارستان، ملارد، ری و قدس زندگی می‌کنند نیز، فقط می‌توانند برای زندگی در مسکن ملی شهر پرند تقاضا دهند.

متقاضیان ساکن خراسان رضوی که در شهر مشهد زندگی می‌کنند، امکان ثبت درخواست برای مسکن ملی گلبهار و بینالود را دارند. البته مسکن‌های ملی گلبهار و بینالود به ترتیب پذیرای متقاضیان ساکن چناران و نیشابور نیز هستند.

تمامی شهرهای استان خوزستان نیز می‌توانند در شهرهای شیرین‌شهر و رامن در طرح مسکن ملی شرکت کنند.

ساکنان سمنان متقاضی حضور در این طرح نیز دو گزینه سمنان و ایوانکی را پیش رو دارند. اما افراد مقیم گرمسار فقط می‌توانند برای زندگی در مسکن ملی ایوانکی درخواست دهند.

ثبت‌نام در مسکن ملی استان سیستان و بلوچستان به این صورت است؛ اگر متقاضی ساکن زاهدان باشد، می‌تواند در زاهدان، رامشار یا تیس بسته ثبت‌نام کند. افراد مقیم در چابهار هم مسکن ملی چابهار و تیس بسته را پیش رو دارند. البته ساکنان زابل نیز می‌توانند در رامشار ثبت‌نام کنند.

ساکنان شیراز در استان فارس فقط یک گزینه دارند و آن شهر صدرا است.

متقاضیان مسکن ملی ساکن در استان مرکزی اگر در اراک باشند، مهاجران و امیرکبیر را به عنوان دو گزینه ثبت‌نامی در اختیار دارند. اما اگر مقیم شازند و خمین باشند، فقط حق ثبت نام در مسکن ملی مهاجران را دارند و اگر در محلات و دلیجان ساکن باشند، امیرکبیر به عنوان گزینه ثبت‌نامی این افراد معرفی شده است.

در پایان این فهرست ساکنان بندر عباس در استان هرمزگان هستند که یک گزینه انتخابی برای ثبت‌نام دارند و آن هم علوی در نظر گرفته شده است.‌

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز