چه مدارکی برای ثبت نام طرح مسکن ملی لازم است؟

گرانی بی سابقه مسکن باعث شده تا دولت طرحی جدید تحت عنوان «طرح مسکن ملی» را برای خانه دار شدن قشر ضعیف جامعه ارائه دهد. البته این طرح هم جزئیات مربوط به خود را دارد و متقاضیان باید شرایط حداقلی تعیین کننده‌ای را داشته باشند تا بتوانند در این طرح شرکت کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار مسکن اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، سامانه ثبت نام متقاضیان واحدهای مسکونی «طرح جهش تولید و تامین مسکن» از بیست و هشتم مهرماه شروع به کار کرد. افراد برای ثبت نام در سایت این طرح که با عنوان ثمن شناخته شده، باید چهار پیش شرط مهم تاهل یا سرپرست خانوار بودن، عدم مالکیت بخش خصوصی، استفاده نکردن از امکانات دولتی از ابتدای انقلاب در بخش زمین و مسکن و پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا را داشته باشند.

متقاضیان در صورت داشتن این شرایط، با ورود به سامانه مربوطه، گزینه «ثبت نام نهضت ملی مسکن» را مشاهده و انتخاب می‌کنند. با انتخاب این گزینه باید شماره ملی و تلفن همراه خود را ثبت کرده و وارد مراحل تکمیلی ثبت نام شوند. در این مرحله داشتن برخی مدارک و شرایط الزامی است که در ادامه با جزئیات بیان خواهد شد؛

سبز بودن فرم «ج» به چه معناست؟

متقاضیان واجد شرایط این طرح و افراد تحت تکلف آن‌ها نباید از اول فروردین ماه 1384 هیچ زمین یا واحد مسکونی را در اختیار گرفته باشند. ضمن اینکه از 22 بهمن ماه 1357 از هیچ امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تامین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و ساخت مربوط به واحد مسکونی استفاده نکرده باشند.

آریاک سفر

افراد واجد شرایط نباید هیچ گونه منع قانونی درباره دریافت تسهیلات بانکی مانند چک برگشتی، تسهیلات معوقه و مواردی از این قبیل داشته باشند. زنان سرپرست خانوار هم امکان استفاده از این طرح را دارند. به شرطی که حداقل سن آن‌ها 35 سال باشد و تعهدنامه محضری از طرف همسر خود دریافت کنند. این تعهدنامه باید درباره پذیرش شرط واگذاری به همسر و تکمیل اطلاعات فرم «ج» به نام متقاضی و همسر با احراز شرایط قانونی مندرج در شیوه نامه مربوط به این طرح باشد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام متقاضیان

افراد متقاضی طرح باید در سامانه ثمن تصویر کارت ملی خود، شناسنامه خود و افراد تحت تکفل و تصویر گواهی سرپرستی، در صورت ضرورت، را بارگذاری کنند. ضمنا این افراد نیازمند بارگذاری تصویر گواهی سابقه سکونت در شهر محل تقاضا طی ۵ سال اخیر هستند که شامل گواهی تحصیل فرزندان، مدارک مربوط به محل تولد متقاضی یا همسر یا فرزندان، جواز کسب شاغلان صنوف برای متقاضی یا همسر، سابقه پرداخت بیمه برای آن‌ها و همچنین گواهی اشتغال به کار از مراکز دولتی برای متقاضیان و همسرانشان، گواهی مبنی بر پرداخت مستمری و بازنشستگی و بارگذاری تصویر سند مالکیت برای واجدان شرایط دارای زمین است.

مراحل ثبت نام طرح مسکن ملی

علاوه بر بارگذاری مدارک در سیستم، بنابر اعلام معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، پایش همزمان با ثبت نام در مراحل مختلف انجام خواهد شد. بررسی عدم دریافت زمین، مسکن و تسهیلات یارانه‌ای و همچنین سابقه مالکیت به ترتیب از طریق سامانه فرم «ج» و سامانه تسهیلات شبکه بانکی صورت می‌گیرد. بعد از اتمام پایش اولیه و احراز شرایط، بررسی سابقه پنج ساله سکونت در اداره‌های کل راه و شهرسازی هر استانی انجام خواهد شد. سرانجام در صورت تایید اداره، متقاضیان واجد شرایط برای دریافت تسهیلات و همچنین باز کردن حساب مسدودی به نام خود، به بانک تسهیلات دهنده ارجاع داده می‌شوند.

طبق اطلاعات موجود، متقاضی پس از ثبت نام نهایی، امکان مشاهده و پیگیری درخواست خود را دارد و می‌تواند وضعیت همه مراحل کار خود را در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی بررسی کند.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز