آدرس سایت‌ طرح مسکن ملی چیست؟

تامین مسکن در سال های اخیر یکی از موضوعات اساسی برای شهروندان بوده است. از این رو دولت اقدام به ثبت نام مسکن ملی در چند مرحله  تا افراد واجد شرایط بتوانند از تسهیلات ساخت یا خرید مسکن برخوردار شوند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار مسکن اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در سال های گذشته طرح‌های مشابه طرح مسکن رئیسی معرفی شده‌اند، اما بدلیل مبلغ بالای اقساط چندان مورد استقبال مردم قرار نگرفته‌اند. طرح مسکن ملی رئیسی در سال ۱۴۰۰ با ادعای توجه بیشتر به وضعیت معیشتی مردم ارائه شده است. امکان ثبت نام در این طرح برای تمام اجاره نشینان و افراد فاقد مسکن امکانپذیر است اما ارائه تسهیلات بر اساس اولویت‌بندی دولت انجام می‌شود.

پیش‌تر گفته شده بود که ارزش هر متر واحد مسکن ملی، دو میلیون و ۷۵۰ هزار تومان خواهد بود که یک دهم میانگین قیمت کنونی مسکن در تهران است. به گفته نایب رییس کمیسیون عمران مجلس، در طرح جهش تولید مسکن، دولت زمین رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهد تا قیمت هر متر واحد مسکونی به حدود ۳میلیون تومان کاهش یابد.

مطابق اعلام معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روز گذشته، اراضی ۵۵ هزار واحد مسکن ملی، از سوی وزارت راه و شهرسازی به این بنیاد اختصاص یافته و ساخت آن در مسئولیت این نهاد قرار گرفته است

آریاک سفر

طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی ثبت نام مسکن ملی ۱۴۰۰ که از ۱۹ خردادماه آغاز شده است، در 246 شهر از استان های کشور انجام گرفته و این وزارت‌خانه قصد دارد تا از طریق این طرح ۴۰۰ هزار واحد مسکونی ایجاد کند.

اخبار مرتبط روز را بخوانید:

سامانه ثبت نام طرح جهش تولید مسکن

متقاضیان برای ثبت نام در طرح جهش تولید مسکن باید به سامانه اقدام ملی مسکن به نشانی saman.mrud.ir مراجعه کنند. در سامانه ثمن کلیه طرح‌های حمایتی مسکن از جمله طرح‌های اقدام ملی مسکن، جهش تولید مسکن و تسهیلات ودیعه مسکن قابل دسترسی هستند. انجام ثبت نام با هر دستگاهی که به اینترنت متصل شود، امکان‌پذیر است.

سامانه ثمن ۲۸ مهرماه و یک ماه بعد از ابلاغ قانون جهش تولید مسکن توسط رئیس جمهور ابلاغ شد که طبق آن متقاضیان مسکن با رعایت چهار پیش شرط امکان ثبت نام در آن را دارند. این پیش شرط‌ها شامل عدم تأهل یا سرپرست خانوار بودن، عدم مالکیت بخش خصوصی، استفاده نکردن از امکانات دولتی از ابتدای انقلاب در بخش زمین و مسکن و پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا است.

بنا بر اعلام معاون مسکن و ساختمان پایش همزمان با ثبت‌نام و در مراحل مختلف انجام می‌شود. بعد از پایش اولیه و احراز شرایط، پذیرفته‌شدگان برای مراحل دیگر پایش به ادارات کل راه و شهرسازی استان برای بررسی سابقه پنج سال سکونت معرفی می‌شوند و در نهایت با تأیید نهایی، برای دریافت تسهیلات و همچنین باز کردن حساب مسدودی به نام خود نزد بانک تسهیلات دهنده معرفی خواهند شد. مهلت ثبت نام این طرح نیز از روز چهارشنبه ۲۸ مهرماه آغاز شده است و تا ۲۸ آبان ادامه دارد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در سامانه ثمن

متقاضیان باید در سامانه ثمن اقدام به بازگذاری مدارک شناسایی خود کنند. بارگذاری تصویر کارت ملی، شناسنامه متقاضی و افراد تحت تکفل وی، گواهی سرپرستی در صورت ضرورت از جمله این مدارک هستند. توضیحات کامل درباره‌ی این مدارک در سایت سامانه‌ی ثمن قابل دسترس علاقمندان است.

پس از ثبت‌نام متقاضیان می‌توانند وضعیت کار خود را از طریق بخش مشاهده و پیگیری درخواست در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی به آدرس tem.mrud.ir پیگیری کنند. افراد در این بخش با وارد کردن کد ملی و دریافت رمز عبور، نتیجه ثبت نام مسکن ملی ۱۴۰۰ را مشاهده خواهند کرد.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “آدرس سایت‌ طرح مسکن ملی چیست؟

  1. عباس گفته:

    سلام، استان هرمزگان شهرستان بندرعباس
    از مسئولان خواهشمندم برای بررسی زمین در نظر گرفته بدون کارشناسی شهرک علومی 50کیلومتری استان یه فکری به حال قشر کارگر و ضعیف جامعه بکنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز