چطور برای طرح مسکن ملی ثبت نام کنیم؟

ثبت‌نام طرح مسکن ملی آغاز و شرایط ثبت‌نام آن اعلام شده است. به گزارش کاماپرس، با آغاز کار دولت سیزدهم و ابلاغیه‌ای برای جهش تولید مسکن، سامانه ثمن در ۲۸ مهرماه در این راستا آغاز به کار کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار مسکن و سایر بازارها اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

پایش ثبت‌نام این طرح طی مراحل مختلفی انجام می‌شود. پس از احراز شرایط اولیه و پذیرفته شدن در مرحله اول، افراد برای مراحل دیگر پایش به اداره‌های کل راه و شهرسازی برای بررسی سابقه سکونت ۵ ساله معرفی می‌شوند و سپس با تاییدیه نهایی برای دریافت تسهیلات و باز کردن حساب مسدودی به نام خود به بانک‌های مربوط معرفی خواهند شد.

عدم استفاده از امکانات تامین مسکن لازمهٔ اصلی ثبت‌نام طرح

برای ثبت‌نام اولیه شرایطی بر اساس قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن اعلام شده است و به این ترتیب، افراد با شرایط زیر می‌توانند ثبت نام کنند:

  • افرادی که تحت تکفل یا متقاضی این طرح هستند.
  • از فروردین ۱۳۸۴ فاقد زمین مسکونی باشند.
  • از تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ از امکانات تامین مسکن مانند: زمین، واحد مسکونی، تسهیلات یارانه‌ای، خرید و ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشند؛ که این موضوع همان سبز بودن فرم «ج» در استعلام از سامانه مورد نظر است.
  • افراد باید ۵ سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا داشته باشند.
  • فرد باید متاهل یا سرپرست خانوار باشد.

استفاده از طرح مسکن ملی با ثبت‌نام همسر

زنان خودسرپرستی که دارای ۳۵سال سن و واجدالشرایط باشند، می‌توانند در طرح ملی مسکن ثبت نام کنند. این دسته از متقاضیان می‌توانند تعهدنامه محضری از طرف همسر خود ارایه کنند که در آن پذیرش شرط واگذاری به همسر برای اطلاعات فرم «ج» و سایر شرایط مندرج در شیوه‌نامه در آن قید شده باشد.

آریاک سفر

عدم دریافت تسهیلات مربوط به مسکن مانند ساخت یا خرید از سال ۱۳۸۴ تا کنون، از دیگر شرایط این دسته از متقاضیان است.

نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات مسکن

عدم منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی مثل چک برگشتی و… همچنین توانایی تامین هزینه ساخت مسکن بر اساس قیمت تمام شده نیز از دیگر موارد لازم برای ثبت نام کنندگان در طرح مسکن ملی است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

مدارک مورد نیاز ثبت نام متقاضیان مسکن ملی

افرادی که حائز شرایط بالا هستند، می‌توانند مدارک خود را در سامانه ثمن بارگذاری کنند؛ مدارک لازم شامل موارد زیر است:

تصویر کارت ملی متقاضی، تصویر شناسنامه متقاضی و افراد تحت تکفل او، تصویر گواهی سرپرستی در صورت ضرورت و تصویر سند مالکیت افرادی که متقاضی زمین هستند.

همچنین داشتن سابقه سکونت در شهر مورد تقاضای مسکن ملی و ارايه مدارک لازم ضرورت دارد. این مدارک شامل این موارد می‌شود: گواهی تحصیل فرزندان، مدارک مربوط به محل تولد متقاضی، همسر یا فرزندان، جواز کسب شاغلان صنف‌ها برای متقاضی یا همسر، سابقه پرداخت بیمه برای متقاضی یا همسر، گواهی اشتغال به کار از اداره‌های دولتی برای متقاضی یا همسر و گواهی که نشان‌دهنده مستمری بگیری و بازنشستگی باشد.

نشانی ثبت‌نام طرح جهش تولید مسکن

متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام در طرح جهش تولید مسکن به سامانه ثمن به آدرس saman.mrud.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند. مهلت ثبت‌نام متقاضیان طرح مسکن ملی از ۲۸ مهرماه آغاز و تا ۲۸ آبان تعیین شده است.

متقاضیان پس از ثبت‌نام نهایی می‌توانند وضعیت ثبت‌نامی خود را در بخش «مشاهده و پیگیری درخواست» در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی به آدرس tem.mrud.ir مراجعه و مشاهده کنند.

عدم دریافت زمین، مسکن و تسهیلات یارانه‌ای متقاضیان توسط سامانه فرم «ج» وزارت راه و شهرسازی و سابقه مالکیت نیز از طریق سیستم ثبت اسناد و سامانه تسهیلات شبکه بانکی بررسی می‌شود.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “چطور برای طرح مسکن ملی ثبت نام کنیم؟

  1. صادق گفته:

    سلام من آخر متوجه نشدم آیا این طرح شامل ما مجرد هایی که اصلا ازدواج نکردیم میشه یا نه چون رفتم تو سایت میگه شامل کسایی که ازدواج کردن طلاق دادن یا سرپرست هستند چرا دگه نوشتن طرح مجرد ها ملتو فیلم کردین خوب بنویسین مطعلقه ها یا زن مرده ها یا شوهر مرده ها. خواهشا یکی جوابمو بده؟ جریان چیه الان؟؟؟

    • امیر گفته:

      سلام
      گل گفتی مشکل منم همینه آخر نفهمیدم چی شد.
      مجرد هایی که خونه ندارن تو این شرایط زن بهشون نمی دن حداقل به فکر ما جون ها هم باشین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز