بورس دوباره سودآور شده است؟

لست سکند

روند صعودی شاخص بورس و سبز شدن بازار معاملات بعد از چند هفته ریزش و سقوط و قرمزی بازار چه پیامی دارد؟ آیا می توان دوباره به سود آور بودن بورس امیدوار شد؟
به گزارش کاماپرس، بعد از چند هفته روزهای پر از نوسان و افزایش صف فروش و ثابت ماندن رنگ قرمز روی تابلوها، حالا چند روزی است بازار بورس با آرامش به فعالیتش ادامه می دهد و البته هم شاخصها صعودی است. اما این روند صعودی ادامه دارد. آیا بازار بورس دوباره برای سرمایه گذاری سهامداران به بازاری سودآور و مطمئن تبدیل می شود؟

هفته گذشته بازار بورس وارد فاز صعودی شد، این روند تا پایان هفته ادامه دار بود و در نهایت با ١٠ درصد بازدهی مثبت به معاملات هفته آخر آبان ماه پایان داد. در جریان این اتفاق ارزش معاملات بورس در روزهای پایانی هفته گذشته به بیش از ٢٠ هزار میلیارد تومان افزایش یافت و این موضوع نشان دهنده ایجاد اعتماد دوباره سهامداران به سرمایه گذاری در بازار سهام بوده است.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

اما بیشتر کارشناسان حاضر در بازار معتقدند که با وجود بازگشت دوباره رشد به معاملات بورس، سهامداران نباید در انتظار رشدهای پرشتابی که بازار در ابتدای سال تجربه کرد، باشند بلکه رشد چند ماه نخست سال جاری اتفاقی تاریخی بود که به دلیل هیجان های ایجاد شده در بازار شاهد چنین روندی بودیم.

بازار بورس همچنان در فاز هیجانی است

راز آسمان پایتخت

امیرعلی امیر باقری کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بازار هفته گذشته طبق پیش‌بینی‌ها پیش رفت و شاهد افزایش تقاضا در معاملات بازار و شاهد دست به دست شدن حجم مناسب سهام در قیمت‌های کنونی بودیم، می گوید:« این روند بازار می تواند کف کوتاه مدتی را در بازار ایجاد کرده و در میان مدت و بلندمدت بازار را برای رشد معقول و منطقی آماده کند. همچنین در بازگشایی نمادهای متوقف شده شاهد ورود پول حقیقی‌ها به بازار بودیم و کاهش دخالت حقوقی ها در بازار بودیم.»

این کارشناس بازار سرمایه درباره دومین عامل تاثیرگذار در بازگشت روند صعودی به شاخص بورس به ایرنا می گوید:« سرمایه‌های موجود در بازار به خصوص سرمایه‌هایی که در شش ماه نخست سال وارد بازار شده بودند از جنس سرمایه‌های هیجانی هستند، بنابراین بازار سرمایه همچنان در فاز هیجانی به سر می‌برد. این موضوع به عنوان یکی از آفات بازار سهام در زمان صعود و نزول بازار محسوب می‌شود که بازار در این برهه از زمان به صورت هیجانی تصمیم‌گیری می کند و وارد عمل می‌شود.»

به گفته امیرباقری، تا زمانی که بازار به لحاظ منطقی به ثبات نرسد نمی‌توان در انتظار رشد معقول و منطقی در این بازار بود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز