کم سودترین شرکت های بورس در 1/5 سال اخیر کدامند؟

با تحرک مثبتی که طی تمام روزهای هفته جاری در بازار سهام ایجاد شده تحلیل سهام های پرسود و کم سود بورس نیز دوباره رونق گرفته است.

به گزارش کاماپرس، اغمای سه ماهه بورس معامله گران فراوانی را از این بازار خارج کرد اما با نگاهی به وضیت شاخص در روزهای اخیر به نظر می رسد بورس در حال جان گرفتن دوباره است. در این شرایط معامله گران بورسی در حال سبک و سنگین کردن قیمت سهام ها و ارزندگی بنیادی آنها هستند و هر گونه اطلاعاتی که به آنها در این مسیر کمک کند را رصد و پیگیری می کنند.

بورس پرس در گزارشی با استناد به آمارهای یک موسسه مهم اقتصادی یعنی پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی سهام های کم بازده بورس را زیر ذره بین برده و گروه هایی را که این سهام ها متعلق به آنها هستند را معرفی کرده است.

سهام خودرویی ها و قطعه سازان ؛ کم سود یا زیان‌ده 

به نوشته این سایت، بررسی ها نشان می‌دهد 2 گروه مهم خودرویی ها و قطعه‌سازان در بین صنایع داخلی حاضر در بورس، بدترین وضعیت را از نظر بازدهی و سودآوری از ابتدای سال 98 تا پایان شهریور سال 1399 به ثبت رسانده اند.

آریاک سفر

براساس این گزارش، تعدادی از از ۳۶ شرکت خودروساز و قطعه‌ساز بورسی که کم هم نیستند با افت سودآوری در سه مقطع زمانی ۱۲ ماهه سال گذشته  3 ماه ابتدایی امسال و نیمه نخست سال جاری مواجه شده‌اند.

همچنین ۱۵ شرکت از این مجموعه نیز طی سه ماه ابتدایی ، زیان ده شده‌اند که البته نام آنها در گزارش پژوهشکده پولی و بانکی مشخص نیست. در نهایت طی نیمه نخست سال 1399 هم ۱۰ شرکت خودرویی و قطع ساز زیانده بوده‌اند. در مجموع سود خالص کل شرکت‌های خودروسازی و قطعه‌سازی بورسی در بازه‌های زمانی مورد نظر منفی بوده است.

شایان ذکر است بررسی عملکرد 3ماهه نخست سال جاری خودروسازان بورس، حکایت از افت ۶. ۲۹ درصدی رشد اسمی سود آنها دارد. همچنین در 6 ماهه ابتدایی سال نیز رشد اسمی سود ۷. ۳ درصد منفی شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز