بورس در گرداب سقوط

لست سکند

بورس بار دیگر منفی شد و این بار با کاهش 4 هزار و 183 واحدی نسبت به روز قبل، در محدوده یک میلیون و 363 هزار و 822 واحد قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز 822 واحد کاهش پیدا کرد و 374 هزار و 167واحد شد. امروز برای سومین روز متوالی هم هزار و 20 میلیارد ریال پول حقیقی از بورس بیرون رفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، طی روز جاری 625 هزار و 997 معامله به ارزش 707 هزار و 331 میلیارد ریال در بورس انجام شد. نمادهای «کچاد»، «فارس» و «فولاد» بیشترین اثر را روی شاخص کل بورس داشتند. بیشترین افزایش قیمت پایانی هم مربوط به نمادهای «غبهنوش»، «حسیر» و «غگلپا» بود.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

به گفته برزو حق شناس، کارشناس فعال بازار سرمایه، بازار سرمایه هر نوع سناریو بد در اقتصاد و سیاست را پیش خور کرده است. این بازار طی 16 ماه گذشته در یک واگرایی محض با تورم به سر برد. حق شناس معتقد است مذاکرات برجام و نوسان قیمت دلار روی بازار سرمایه موثر است، اما این تاثیرات بیشتر روانی به نظر می‌رسند. اگر اتفاق مثبتی درباره برجام رخ دهد، باعث کاهش انتظارات تورمی خواهد شد اما همه این تاثیرات موقتی است.

روند رو به رشد نرخ دلار و تورم از جای دیگری نشات می‌گیرد. در واقع هر اتفاقی درباره برجام و مسائل پیرامون آن به صورت کوتاه مدت بازارهای مالی را نزولی می‌کند اما در نهایت طی بلندمدت همین شرایط دوباره تکرار می‌شود.

توافق هسته‌ای برای کدام گروه‌های بورسی مفید است؟

به گفته حق شناس، بر اساس تجربه در صورت توافق بین ایران و دیگر کشورهای طرف برجام، گروه‌های ریالی مثل بانکی‌ها و خودرویی‌های بورس رشد می‌کنند. با توجه به اینکه همین گروه‌ها بیش‌تر افت زیادی را متحمل شدند، انجام توافق در کنار محرک افزایش نرخ، که گویا قرار بر تصویب آن است، در میان مدت موثر خواهد بود.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز