بودجه احداث پایگاه جنگنده های اف 35 آمریکا در بریتانیا ته کشید!

ساخت اولین پایگاه هوایی خارج از ایالات متحده آمریکا برای جنگنده های نسل پنجم  اف 35 در بریتانیا برای پیمانکاران بسیار گران تمام می شود و ظاهرا این موضوع باعث شده تا آنها قادر به تأمین بودجه مورد نیاز براساس هزینه پیش بینی شده نباشند.

به گزارش کاماپرس و به نقل از Defence 24، طبق برآوردهای اولیه در سال 2015 مقامات نظامی امریکا فرض بر این داشتند که ساخت و ساز یا به اصطلاح بازسازی پایگاه Lakenheath  برای جنگنده های اف 35 این کشور چیزی حدود 480 میلیون دلار هزینه خواهد داشت.

یک پایگاه برای 24 فروند اف 35

طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار بود در فاز اول دو اسکادران که هر کدام شامل 24 جنگنده هستند در این پایگاه مستقر شوند. علاوه بر این ، زیرساخت های در دست اجرا در این پایگاه می بایست در صورت ورود نیروی های پشتیبانی از ایالات متحده ، قابلیت گنجایش هواپیماهای بیشتری را در خود داشته باشند.

پیشرفت اندک پروژه احداث پایگاه اف 35 های آمریکا در بریتانیا

آریاک سفر

پس از طی مراحل اولیه پروژه بازسازی پایگاه از ژوئیه 2019 آغاز شد. طبق برنامه ریزی صورت گرفته بسیاری از این زیرساخت ها باید تا اوایل نوامبر 2021 تکمیل شوند و این درحالیست که گزارش شده است که تا کنون این پروژه حدود 25 درصد پیشرفت داشته است.

علاوه بر این ، گزارش های متعددی در خصوص تاخیر در انجام برخی قسمت های مهم این پروژه به دلیل عدم تامین بودجه کافی منتشر شده است.

این نشریه لهستانی همچنین گزارش داده است که برآوردهای اولیه هزینه زیرساخت های مشابه برای نیروی هوایی ایالات متحده در این کشور نیز با توجه به پایین بودن منابع مالی اولیه، قطعا با افزایش بودجه همراه خواهد بود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز