بهترین قالب کیک کدام است؟

برای موفقیت در پخت انواع کیک تنها داشتن یک دستورپخت عالی رمز موفقیت نیست ممکن است با یک دستور یک نفر بهترین کیک ها را بپزد ولی شما هرگز موفق نشوید. تهیه کیک یک پروسه طولانیست که باید تمامی مراحل آن با دقت انجام شود.

به گزارش کاماپرس، یکی از همین دلایل موفقیت یا شکست انتخاب قالب مناسب از نظر شکل، جنس(قالبهای چدن ، قالبهای تفلون ، قالبهای ژله ای یا سیلیکونی ، قالبهای آلومینیومی و قالبهای گالوانیزه) و سایز است. توجه کنید که کیک های متفاوت را در قالب های مخصوص خودشان بپزید.  در این گزارش سعی کرده ایم به این سوال شما پاسخ دهیم که چگونه بهترین قالب کیک را بخریم. قالب های آلومینیومی بهتر است یا قالب تفلون ؟

چگونه بهترین قالب کیک را انتخاب کنیم؟

برای پخت کیک انواع مختلفی از قالب های کیک وجود دارد که هر کدام دارای ویژگی ها، معایب و مزیت های خاص خودشان هستند. این تنوع در قالب های کیک شاید انتخاب را برای ما سخت کند به همین منظور در اینجا انواع قالب کیک و انتخاب بهترین قالب برای پخت بررسی شده است.
 انتخاب بهترین قالب کیک
ایسنا در گزارشی افزود: قالب های کیک در رنگ، شکل و جنس های متفاوت وجود دارند که هرکدام برای نوع خاصی از کیک مناسب هستند. برای مثال در قالب های تیره رنگ، کیک زودتر می پزد، چون رنگ تیره آنها باعث جذب گرما می شود و قالب های میان تهی باعث می شوند گرما به همه نقاط کیک به یک اندازه برسد و کیک یکنواخت تر بپزد. با دانستن ویژگی های هر قالب می توانیم، تصمیم بهتری در انتخاب بهترین قالب داشته باشیم.
انواع قالب کیک از نظر رنگ
شاید تا بحال نمی دانستید که رنگ قالب در انتخاب بهترین قالب و در زمان پخت و حالت پخت کیک تاثیر دارد. این موضوع در ادامه بیشتر توضیح داده شده است.

1- قالب با رنگ روشن
قالب روشن گرما را کمتر جذب می کنند و برای پخت به مدت زمانی بیشتری نیاز دارند. اگر دوست دارید کیک با رنگ یکسان داشته باشید و اطراف آن زیاد برشته و تیره نشود قالب های رنگ روشن انتخاب بهتری هستند. برای مثال برای درست کردن کیک تولد بهتر است برای اینکه خامه بهتر به سطح کیک بچسبد اطراف کیک زیاد برشته و سفت نباشد.

آریاک سفر

2- تیره
رنگ تیره قالب باعث جذب بیشتر گرما در این نوع قالب ها می شود، بنابراین اطراف کیک بیشتر برشته می شود و البته زمان پخت کیک هم کاهش پیدا می کند.

انواع قالب کیک از نظر جنس ماده سازنده
اصلی ترین و مهم ترین مورد در انتخاب بهترین قالب گزینش بهترین جنس برای پخت انواع مختلف کیک است تا بهترین نتیجه را بگیریم. در ادامه به ویژگی های 5 جنس مختلف قالب که بیشتر دیده و استفاده می شوند، پرداخته شده است.

1- قالب آلومینیومی
قالب های آلومینیومی در انواع طرح ها و شکل های متفاوت مانند ساده، شکلی و میان تهی وجود دارند. این قالب ها می توانند گرما را بخوبی انتقال دهند و کیک سریع بپزد. اما سطح براق آنها باعث بازتاب گرما می شود و از قهوه‌ای و برشته شدن کیک جلوگیری می کند. در انتخاب قالب های آلومینیومی بهتر است قالب های سنگین تر را انتخاب کنیم تا کیک در آنها بهتر بپزد. قالب های سبک اگر چه دارای قیمت کمتری هستند، اما چون خیلی سریع داغ می شوند، ممکن است اطراف کیک بسوزد در حالی که وسط آن هنوز نپخته و کیک بطور یکنواخت نپزد.
در قالب های آلومینیومی بهتر است مواد اسیدی را داخل آنها نریزیم. چراکه ممکن است با آلومینیوم واکنش دهند و مواد مضر وارد کیک ما شود. بنابراین لازم است کیک هایی که با آبمیوه های اسیدی مانند آب پرتقال آماده شده در قالب آلومینیومی نپزیم.

2- آلومینیوم آنودایز شده یا روکش شده
این ظروف در دو رنگ نقره‌ای (روشن) و تیره وجود دارند. آلومینیوم روکش دار روشن طبق یک فرایند الکتروشیمیای لایه بیرونی آن سخت می شود د در این صورت حالت ضدخش، ضد زنگ و نچسب می گیرند.
3- قالب شیشه ای
قالب های شیشه ای نشکن یا همان پیرکس یکی از سالم ترین قالب های کیک هستند که البته معمولاً شکل های ساده مانند مربع، مستطیل و دایره‌ای دارند. این ظروف یا مواد اسیدی واکنش نمی دهند و برای پخت انواع کیک بسیار سالم هستند.
قالب را چرب کنید. کاغذ روغنی را داخل آن قرار دهید. بطوری که اطراف قالب را هم بگیرد و بعد داخل کاغذ هم چرب و آردپاشی کنید تا کیک به راحتی از قالب جدا شود.

4- قالب نچسب
این قالب ها از آلومینیوم یا استیل هستند که یک لایه نچسب روی آنها کشیده شده و باعث می شود کیک به راحتی از قالب جدا شود. این قالب ها در بازار به نام قالب تفلون معروف هستند. رنگ تیره آنها باعث می شود گرما را بخوبی جذب کند بهتر است برای اینکه اطراف کیک زیاد قهوه ای و خشک نشود دمای فر و زمان پخت را برای این نوع قالب ها کم کنید.
5- قالب سیلیکونی:
قالب سیلیکونی از سیلیکون قابل انعطاف ساخته شده که دمای منفی 40 تا مثبت 580 درجه را تحمل می کند. و قابل استفاده در فریزر، مایکروویو و فر است. از قالب های سیلیکونی بیشتر برای تهیه دسر و کیک های یخچالی استفاده می شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز